استاندار خراسان جنوبی گفت: بهترین و مطمئن‌ترین راه مقابله با کم آبی استان، ساخت تصفیه خانه در سواحل چابهار است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ مروج الشریعه، استاندار خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران رسانه‌های سراسری و استانی، بهترین و مطمئن‌ترین راه مقابله با کم آبی استان را ساخت تصفیه خانه در سواحل چابهار عنوان کرد و گفت: اگر به هر دلیلی تامین هزینه ساخت تصفیه خانه امکان پذیر نباشد باید از سرمایه گذاران خارجی برای این طرح استفاده شود.


وی شرط موفقیت اصلاح الگوی مصرف را مشارکت مردم دانست و افزود: در استان باید با تمام توان به مناطق مرزی به دلیل تأمین امنیت در مرز، از جمله نهبندان توجه ویژه شود.


استاندار خراسان جنوبی پیگیری برای احداث راه آهن، تأمین آب، ساماندهی معادن و معرفی سوغات و صنایع دستی استان در کشور را از راه‌های رونق در خراسان جنوبی دانست و گفت: در نامه‌ای از رهبر معظم انقلاب اسلامی درخواست اختصاص دو میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را داشتیم که در حال پیگیری است.


وی راهکار دیگر رونق تولید در شرق کشور را مسئله ترانزیت و راه آهن شرق دانست و افزود: ساخت راه آهن زاهدان_بیرجند _کالشورسنگ گناباد باید سرعت پیدا کند و تنها راه سرعت بخشیدن به این طرح، استفاده از سرمایه گذار خارجی است.


مروج الشریعه معادن، صنایع دستی و پتانسیل گردشگری استان را از مهمترین ویژگی‌های استان اعلام کرد و گفت: استفاده از تولیدات استان در سبد سوغات زائران مشهد و فعال سازی بازارچه‌های غیر فعال از دیگر راهکار‌های رونق در استان است.
انتهای پیام/ب


پیگیری‌های استاندار برای رونق تولید در شرق کشور

برچسب ها: بحران آب ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.