نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: برای حمایت از کارگران، باید از تولیدات و کالای داخلی حمایت و از آن‌ها استفاده کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: باید بازار کار، اشتغال و حمایت از تولیدات داخلی و اقتصاد را رونق بخشید و همه باید سفارش رهبر معظم انقلاب را در تحقق شعار سال جدی بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به روز کارگر اضافه کرد: پرهیز از کم کاری، درست انجام دادن و با انگیزه بودن در کار سفارش دین است.

خطیب نماز جمعه با اشاره به وظایف کارگر و کارفرما نسبت به یکدیگر گفت:: در برخی از نظام‌ها به دنبال این هستند که بین این دوقشر جنگ ایجاد کنند، در صورتی که این عمل با نگاه دینی همخوانی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: آن کسانی که برای رضای خدا کار می‌کنند کم کاری با آن‌ها ارتباطی ندارد و کار را محکم انجام می‌دهند و بهترین تولید را روانه بازار می‌کنند.

وی با تبریک فرارسیدن میلاد منجی عالم بشریت اضافه کرد: امام زمان (عج) نجات دهنده مستضعفان عالم، امید همه مردم دنیا، خاتمه بخش به ناامنی ها، جنگ‌ها و خونریزی هاست.

امام جمعه قزوین همچنین روز سربازان گمنام امام زمان (عج) را تبریک گفت و افزود: همه باید سرباز امام زمان (عج) و چشم بیدار نظام باشیم و هر خطری را هر کجا مشاهده کردیم با حساسیت، مسئولیت و جدیت آن را به گوش مسئولان برسانیم تا دیگران نتوانند به ما آسیب وارد کنند.

وی همچنین با اشاره به روز مستضعفان بر ضرورت حمایت از آنان تاکید کرد و گفت:: پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند: "اگر مسلمانی صدای مظلومی را که طلب استمداد می‌کند، بشنوند، اما به فریاد او نرسد مسلمان نیست"؛ این حدیث وظیفه ما را در حمایت از مظلومان جهان نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب و برق اشاره کرد و افزود: کسانی که به راحتی انرژی را هدر می‌دهند خسارت جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به کاهش چشم گیر نزولات آسمانی گفت: آب و برق با یکدیگر مرتبط هستند و کاهش نزولات آسمانی در تولید برق نیز اثرگذار خواهد بود و اگر عده‌ای متوجه این موضوع نیستند انان را به این موضوع حساس کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به شهادت ایت الله مطهری و روز معلم گفت: این مناسبت بهانه‌ای شد تا روزی به نام بزرگداشت مقام معلم و هفته عقیدتی-سیاسی سپاه پاسدارن در تقویم ما نامگذاری شود، باید قدردان همه این روز‌ها باشیم و وظیفه خود را در رابطه با این مناسبت‌ها به خوبی انجام دهیم.

امام جمعه قزوین در ادامه سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ص) و روز جوان را تبریک گفت:.

انتهای پیام/

خطبه های نماز جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار