امام جمعه الشتر گفت: امروز دشمنان با هر ابزاری سعی در مقابله با نظام اسلامی و انقلاب دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، نفوذ است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید سجاد موسوی امام جمعه الشتر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه الشتر ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد خجسته امام عصر (عج)، اظهار داشت: مژده ظهور حضرت بقیت‌الله الاعظم، حضرت مهدی (عج) را همه انبیای الهی به پیروان خود داده‌اند.

وی افزود: با حکومت امام زمان (عج)، عدل الهی سراسر گیتی را فرا خواهد گرفت و همه ملت‌ها طعم این عدل را خواهند چشید و مستضعفین عالم از زیر بار زورگویی مستکبرین رهایی خواهند یافت.

خطیب جمعه الشتر با اشاره به اینکه همه کتب آسمانی و پیامبران الهی با دینی که برای مردم آورده‌اند، مژده ظهور ایشان را به پیروان خود داده‌اند، ابراز داشت: با ایجاد حکومت امام زمان (عج)، به تعبیر قرآن، مستضعفین، وارثین زمین خواهند شد و بساط مستکبران برچیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه همچون خورشیدی که از پشت ابر‌ها عالم را روشن می‌کند، همه موجودات از وجود امام عصر (عج) نیز بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: امروز شیعه مفتخر است که با براهین قاطع و محکم ثابت کند که قیام آن امام بزرگوار و برچیده شدن بساط ظالمان و نیز گسترده شدن عدل الهی در تمام عالم از وعده‌های قطعی پروردگار عالمیان است.

امام جمعه الشتر ضمن گرامیداشت روز سربازان گمنام امام زمان (عج)، انقلاب اسلامی را مبتنی بر ولایت فقیه در عصر غیبت دانست و اظهار داشت: سربازان آن امام همام، آنگونه که در زمان ظهور از فرامین امام زمان بایستی تبعیت کنند، امروز با تبعیت از فرامین، ولی فقیه و نیز با تزکیه نفس و حرکت در مسیر دستورات اهل بیت (ع) زمینه ساز حکومت امام عصر (عج) را فراهم می‌سازند.

وی افزود: سربازان گمنام که با نصب‌العین قرار دادن شرع، قانون و اخلاق از نظام جمهوری اسلامی حمایت و حراست می‌کنند.

موسوی، نقش سربازان گمنام امام زمان (عج) را در صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی، با اهمیت خواند و گفت: انقلاب‌هایی که در دنیا صورت می‌گیرند، پس از مدتی توسط استکبار با هر وسیله‌ای آن را مصادره شده و دولت‌ها را تابع خود می‌کنند.

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی نیز همین شیوه‌ها را در پی گرفتند، اما از آنجایی که یکی از دستگاه‌های امنیت و اطلاعاتی که به مادر امنیت کشور معروف است، وزارت اطلاعات در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، بدون حب و بغض در راستای تبعیت از ولایت فقیه و در راستای اقتدار، عزت و امنیت روزافزون کشور تلاش کرده، نقشه مستکبرین در انحراف و مصادره انقلاب را خنثی کرده‌اند.

امام جمعه الشتر با بیان اینکه امروز دشمنان با هر ابزاری سعی در مقابله با نظام اسلامی دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، نفوذ است، تصریح کرد: پیشرفت‌هایی که در زمینه امنیت و شوکت ایران اسلامی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) بدست آمده، نتیجه تقوی و اخلاص آنان در کنار تخصص و تعهدی است که دارند.

وی با اشاره به اینکه سربازان گمنام، ولی عصر (عج) در حوزه جنگ نرم، حضور فعال دارند، افزود: یکی از اهداف مهم نفوذ توسط دشمنان، تغییر باور‌ها و عقیده‌ها است تا بدین وسیله مردم را در مقابل ارزش‌ها قرار دهند که در این میان نقش سربازان گمنام امام زمان (عج) در خنثی‌سازی توطئه نفوذ دشمن بسیار پررنگ است.

خطیب جمعه الشتر در ادامه با اشاره به روز ایمنی و حمل و نقل و گرامیداشت این روز، گفت: متاسفانه آمار کشته‌های جاده‌ای در کشور بسیار بالاست و امیدواریم همانگونه که نیروی انسانی در حد وسع خود تلاش می‌کند، وسایل نقلیه در حوزه حمل و نقل از انحصار عده‌ای خارج شوند و با یک استاندارد مقبول، آمار تلفات جاده‌ای به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه با وجود وسایل نقلیه غیر استاندارد و ایجاد تلفات جاده‌ای، تمام زحمات عزیزان نیروی انسانی در ایمنی راه‌ها زیر سؤال می‌رود، تأکید کرد: چرا در حمل و نقل جاده‌ای از وسایلی استفاده کنیم که تعبیر مسئولین مربوطه از آنان، «ارابه مرگ» است؟

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، خاطرنشان کرد: به ما می‌گویند که به جوان‌ها تأکید کنید که از سیره حضرت علی اکبر (ع) تأسی بجویند؛ البته که باید اینگونه باشد و ما این را به جوان‌ها می‌گوییم، اما این را نیز می‌گوییم که مسئولین به جوان‌ها اعتماد داشته باشند و جوان‌ها را در مدیریت‌های اجرایی کشور وارد سازند.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت روز شورا‌ها با بیان اینکه عرصه مدیریتی، عرصه کدخدا منشی و ریش‌سفیدی نیست، گفت: شورا‌ها مصداقی است از مشارکت مردم در امورات اجرایی که عصار فکر مردم در عرصه تصمیم‌گیری هستند لذا شورا باید با برنامه با واقعیت و با تبعیت از خرد جمعی از صاحبان اندیشه و تجربه، کار کند.

امام جمعه الشتر گفت: اگر شورایی گرفتار چانه‌زنی‌های طایفه‌ای و بومی و محلی شد، دیگر نخواهد توانست برای مردم کار کند و فرصت‌ها از دست خواهند رفت.

وی با اشاره به اینکه شورا‌ها باید با مدیریت خوب، پاسخ اعتماد مردم را بدهند، تأکید کرد: بدون برنامه‌ریزی صحیح و بدون استفاده از اندیشه نخبگان جامعه، زمان خواهد گذشت و چیزی که تحویل شورای بعدی خواهد شد، گرفتاری‌ها و بدهکاری‌ها خواهد بود و هیچ پیشرفتی عاید شهر نخواهد شد.

خطیب جمعه الشتر در ادامه ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر، اظهار داشت: کارگر زمانی می‌تواند شادمان باشد که معیشت او بچرخد و معیشت او زمانی می‌چرخد که کارخانهٔ محل کار کارگر فعال باشد و فعالیت کارخانه‌ها فقط با خرید کالای داخلی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی همه قوا را مسئول حمایت از کارگر دانست و گفت: حمایت از کالای ایرانی، حمایت از کارگر است و این امر فقط به مردم برای خرید کالای داخلی برنمی‌گردد؛ همه قوا در برابر کارگر و حمایت از او مسئولیت دارند.

موسوی در پایان با اشاره به سالروز شهادت علامه مطهری و گرامیداشت روز معلم، خاطرنشان ساخت: معلم، مهم‌ترین نقش را در ارتقاء سطح بینش جامعه دارد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های حاکمیتی باید به‌جای صرفاً تشکر کردن از معلم، حمایت همه‌جانبه از معلم داشته باشند و با این کار، مقام وی را تکریم کنند، ادامه داد: معلم در آموزه‌های دینی، حرمت و جایگاهی والا داشته و امروز نیز در پیشگاه والدین و دانش‌آموزان و مسئولین امر بایستی حرمت و جایگاه معلم محفوظ باشد و هرکدام از آنان نقش مهمی در تعظیم و تکریم مقام معلم دارند.

انتهای پیام/م

نفوذ مهم‌ترین طرح دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.