پدیده گرد و غبار شدید برخی از شهر‌ها و مناطق استان را فرا گرفت.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛در برخی از مناطق استان از جمله شهرستان باشت و شهر سوق بروز این پدیده چشمگیر گزارش شده است.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان باشت ضمن هشدار درمورد ورود گرد و غبار شدید به شهرستان باشت ازمردم وشهروندان خواست تا با رعایت نکات ایمنی برای حفظ سلامت خود اقدام کنند.

دکتر فرشاد رستمی افزود: بیماران تنفسی، بیماران قلبی، جانبازان شیمیائی، مادران باردار، کودکان جزو گروه‌های آسیب پذیر هستند.

وی به اهمیت پیشگیری، وضعیت هوای آلوده، ورود توده ریزگرد و حساسیت گروه‌های آسیب پذیر اشاره کرد و در توصیه‌هایی از مردم شهرستان باشت خواست از تردد غیرضروری در محیط بیرون از منزل جدا" خودداری کنند.

رستمی بیان کرد: بیماران قلبی و ریوی، ضمن مصرف به موقع دارو‌های خود، به هیچ وجه در معرض هوای بیرون قرار نگیرند و از منزل تا برطرف شدن کامل آلودگی هوا خارج نشوند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان باشت اضافه کرد، استفاده از ماسک در محیط بیرون از منزل، مصرف شیر و سایر لبنیات، رانندگی با دقت و سرعت مطمئن و فقط در موارد ضروری، افزایش مصرف مایعات مختلف در طول روز مواردی است که شهروندان برای حفظ سلامت خود باید آن‌ها را رعایت کنند.

وی ادامه داد: در صورت ایجاد مشکلات تنفسی، فورا با اورژانس ۱۱۵ تماس ویا به مراکز سلامت مراجعه کنید.

بنا بر این گزارش همچنین به علت بروز پدیده گرد و غبار شدید، مرکز بهداشت درمانی سوق، تعداد ۵۰۰ عدد ماسک به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار داده است.

انتهای پیام/د

گرد وغبار در یاسوج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.