دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در اختتامیه همایش دکترین مهدویت؛

جنبش مقاومت اسلامی امروز در حال گسترش است

آیت الله اراکی گفت:جنبش مقاومت اسلامی امروز در حال گسترش است،تحقق وعده ی الهی و پیروزی مسلمانان پایان راه مقاومت است.

جنبش مقاومت اسلامی امروز در حال گسترش استبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم اختتامیه چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با استناد به آیات و روایات، نقش ایرانیان را برای بازگشت اسلام به جامعه بشری و تحقق جامعه عدل الهی بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: جنبش مقاومت اسلامی که از ایران آغاز شد و امروز در حال گسترش است به معنای رجوع به پیمان اطاعت و نصرت الهی و حجت خداست و پایان ایستادگی در خط مقاومت، پیروزی و تحقق وعده الهی است.


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وجود حجت الهی و برپایی جامعه عدل در جهان را از سنت‌های تخلف ناپذیر الهی خواند و گفت: راه تحقق جامعه عدل، استواری امت برگزیده بر پیمان اطاعت و یاری حجت الهی است.


در این همایش دو روزه که حدود یک صد نفر از شخصیت‌های علمی و دینی مذاهب مختلف اسلامی و میهمانانی از شانزده کشور حضور داشتند مقالات برگزیده در چهار کمیسیون تخصصی اصالت مهدویت، مهدویت و آینده جهان و مهدویت و کارکرد‌های آن ارائه شد.


بیش از ۳۴۰مقاله از هفده کشور به دبیرخانه همایش رسید که ۱۲۰مقاله آن پس از ارزیابی در دو روز همایش ارائه شد.


شخصیت‌های علمی و صاحب‌نظران شرکت کننده در این مقالات تاکید کردند که اندیشه مهدویت محور مشترک بین مذاهب اسلامی و اندیشه اصیل و با خاستگاه قرآنی و حدیثی است و ضروری است علمای برجسته شیعه و سنی برای طرح صحیح، عالمانه و خردمندانه اندیشه مهدویت اهتمام بیشتر کنند.


این اندیشمندان همچنین با تاکید بر نقش بی بدیل اندیشه مهدویت به عنوان آمال مشترک و افق چشم انداز امت اسلامی، در تحول نگرش انسان به تاریخ و آینده و تغییر در رفتار‌های فردی و اجتماعی، راه برون رفت جوامع اسلامی از تنگنا‌های موجود و دست یابی به وحدت را طرح بیشتر این اندیشه و تبیین ابعاد مختلف آن در جهان دانستند.

انتهای پیام/ش

اختتامیه چهاردهمین همایش دکترین مهدویت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار