مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: هفته کارگر بهانه ای است که به خود یادآوری کنیم هر چه از استقلال اقتصادی داریم به همت جهاد گونه این عزیزان است.

هرچه از استقلال اقتصادی داریم به همت جهاد گونه کارگران استبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه   داود یاوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با تبریک هفته کار و کارگر و تقارن این هفته با اعیاد مبارک ماه شعبان گفت: جانفشانی های کارگران و صنعتگران عزیز که با غیرت و همت والا، خط تولید را همیشه و در هر حالی، در تهدیدها و بحران ها به فرصت تبدیل کرده اند و از آن برای ایران عزیز، عزت و سرافرازی خلق کرده اند همیشه ستودنی است.

یاوری ادامه داد: جامعه کارگری و کافرمایی و تشکیلات آن، جامعه ای پر قدرت و پر از عزت و منزلت است و در سایه حمایت های این جامعه است که چرخ های اقتصادی برای احیا و ارتقاء تولید داخلی می چرخد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین گفت: محور استقامت، استقلال، خود کفایی و رسیدن به مدیریت دانش و تحول، همه و همه به کارگران و کارفرمایان شریف ختم می گردد و زمانی محوریت کارگر و کارفرما در استقلال اقتصادی بیشتر نمایان می شود که مقام معظم رهبری حمایت از کالای ایرانی را بعنوان آزمون بزرگ مردم و مسئولین در سال 1397 را خاطر نشان می فرمایند.

وی بیان کرد: مصلحت امروز کشور و اقتصاد، حمایت از کالای ایرانی است و حمایت از کالای ایرانی کمک به معیشت کارگران ایرانی است، شعار به نفع کارگر و معیشت کارگر به او کمکی نمی کند.

یاوری ادامه داد: مسئله اصلی در حال حاضر اقتصاد و معیشت مردم است و اگر مشکلات اقتصادی و معیشتی مرتفع گردد بسیاری از مشکلات اشتغال و سرمایه گذاری و حتی آسیب های اجتماعی مرتفع خواهد شد نگاه دولت دوازدهم به کار و اشتغال و سرمایه و تولید نگاه ویژه ای است که با ابلاغ برنامه ها و اهداف آن کاملاً مشهود می باشد.

یاوری در ادامه عنوان نمود: از جمله طرح های در دست اقدام دولت تدبیر و امید که در راستای بهبود وضعیت اشتغال کشور می باشد طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری است که هدف این طرح ایجاد 970 هزار فرصت شغلی جدید و کاهش 8 درصدی نرخ بیکاری است و برای تحقق این هدف 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده شده که سهم استان کرمانشاه از منابع تخصیص داده شده صندوق توسعه ملی، 19/4 درصد یعنی 352 میلیارد تومان با نرخ سود تسهیلات 4 تا 9 درصد می باشد.

داود یاوری گفت: با تلاش همکاران اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه های عضو کارگروه اشتغال استان، در کشور رتبه اول را در بحث جذب منابع به مبلغ 50 میلیارد تومان کسب نموده ایم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: در بحث اشتغال فراگیر به میزان 847 میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص داده شده که این تسهیلات از 2 تا 8 درصد یارانه دار می باشد و مبلغ 366 میلیارد تومان آن به بانک های عامل استان ابلاغ گردیده است.

انتهای  پیام/ز

اجرای طرح اشتغال فراگیر و  روستایی و عشایری  برای بهبود وضعیت اشتغال کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.