تشریح چگونگی حضور انتشارات سوره مهر در نمایشگاه کتاب/ سوزه مهر با بیش از 300 کتاب جدید به نمایشگاه می آیدنشست خبری انتشارات سوره مهر در آستانه برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری انتشارات سوره مهر در آستانه برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، صبح امروز با حضور عبدالحميد قره داغی، مدیرعامل انتشارات سوره مهر و امین نادری، مدیر سوره مهر الکترونیک در انتشارات سوره مهر برگزار شد.

در این مراسم عبدالحميد قره داغی، مدیرعامل انتشارات سوره مهر با اشاره به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کشور و منطقه است. فکر می کنم رویداد فرهنگی در منطقه با این حجم بازدید نداشته باشیم. سال 96 به واسطه مشکلات اقتصادی و چالش هایی که در زمینه کاغذ پیش آمد، سال سخت‌تری برای ناشران بود. سوره مهر با پشتوانه نیروی انسانی و مولفین خود توانست، در بخش تولید و بازرگانی دستاوردهای خوبی داشته باشد. در نشر الکترونیک هم توفیقاتی به دست آورد تا بتواند در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور موثری داشته باشد.

وی افزود: امسال با بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب چاپ اول در بخش عمومی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور خواهیم داشت. سال‌های سال است غرفه سوره مهر در نمایشگاه کتاب حضور دارد و امسال برنامه‌ریزی مدونی برای حضور این انتشاراتی در نمایشگاه کتاب توسط همکارانم انجام شد. در بخش ناشران کودک و نوجوان هم غرفه داریم و قریب به ۵۰۰ عنوان کتاب کودک و نوجوان سرمایه‌ای است که در انتشارات سوره مهر وجود دارد. نزدیک به ۱۰۰ عنوان چاپ اول و الباقی کتاب‌های گذشته است که عرضه خواهد شد. انتشارات سوره مهر در بخش رسانه‌های دیجیتال هم حضور دارد و بیش از ۱۳۰۰ عنوان کتاب الکترونیک در سوره مهر آماده شده است.

مدیرعامل انتشارات سوره مهر با اشاره به اینکه سعی کردیم در انتشارات سوره مهر تنوع موضوعی داشته باشیم، بیان کرد: عناوین متعددی در انتشارات سوره مهر در بخش شعر، داستان، رمان، خاطره و خاطره نگاری، دفاع مقدس، پژوهش و هنر برای چاپ آماده سازی و به سیستم پخش کتاب سپرده شد. علاوه بر کتاب‌هایی که در طول سال توسط انتشارات سوره مهر عرضه شد، در نمایشگاه کتاب هر روز شاهد معرفی محصول جدید در انتشارات سوره مهر هستیم.

قره داغی ادامه داد: در شروع کارم در انتشارات سوره مهر با توجه به حجم بالای کتاب‌هایی که در صف انتشار بودند و تعهدی که به مولفان داشتیم، روند انتشار کتاب را تسریع کردیم. سوره مهر پشتوانه دفاتر حوزه هنری را دارد و آنچه را در حوزه هنری عرضه می‌شود، به بهترین نحو منتشر می‌کند. در سال گذشته ۵ شاعر بودند که اولین مجموعه شعر خود را منتشر کردند. سه نفر از این شاعران امسال دومین کتابشان را منتشر می‌کنند. درست است این شاعران افراد جوانی هستند اما آثارشان توسط افراد صاحب نامی بررسی شد و خوشبختانه کیفیت آثارشان بالا بود.

وی با اشاره به سفارش نگارش ۱۲ رمان در انتشارات سوره مهر به نویسندگان و انتشار دو رمان از مجموع این رمان‌ها اظهار داشت: همچنان تلاش می‌کنیم در بخش ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کار‌های خوبی در انتشارات سوره مهر منتشر شود. ادبیات کودک و نوجوان هم برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد. بیش از ۶۰ تا ۷۰ عنوان کتاب در این حوزه در سال گذشته منتشر کردیم. امسال هم اگر آثار شاخصی وجود داشته است و نیازش در بین مخاطبان کشور ایجاد شود، در سوره مهر ترجمه می‌شود. کتاب‌هایی در حوزه نویسندگی و داستان نویسی در انتشارات سوره مهر منتشر کردیم؛ دو تا سه عنوان از این کتاب‌ها برای اولین بار ترجمه شد. در تفاهمی که با یکی از ناشران لبنانی در حوزه کودک و نوجوان داشتیم، ۱۵ عنوان کتاب انتشارات سوره مهر در این حوزه ترجمه و در کشور لبنان و کشور‌های عرب زبان عرضه شد. همین تبادل را با روسیه هم داشتیم. با نشر‌ای اس تی روسیه تفاهمنامه‌ای برای ترجمه و عرضه ۱۹ عنوان کتاب در حوزه‌های دفاع مقدس و کودک و نوجوان امضا کردیم. روسیه میهمان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است و این کتاب‌ها را در نمایشگاه رونمایی می‌کند.

قره داغی ادامه داد: رسانه‌ای مانند رادیو کتاب و سایت ایران صدا برای انتشار و در دسترس قرار دادن کتاب‌ها تولید برنامه می‌کنند. تعاملمان با صدا و سیما بسیار خوب است و رادیو کتاب هم طبعاً از محصولاتی که تولید کردیم، عرضه می‌کند. امسال ۳۰ عنوان کتاب در انتشارات سوره مهر روی لوح فشرده، فلش بوک و بستر مجازی خواهد بود و در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

نشست خبری انتشارات سوره مهر برگزار شد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار