مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: مهمترین و موثرترین عامل تصادفات در جاده ها، عامل انسانی است

عامل انسانی، موثرترین عامل درتصادفات جاده ای استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد رودباری در گفتگویی به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل با شعار روز بدون حادثه رانندگی اظهار داشت: گرچه حمل و نقل در حوزه های مختلف بر عهده وزارت راه و شهرسازی است اما موضوع ایمنی در آن به شکل کاملا اجتماعی است.

وی افزود: جاده، وسیله نقلیه و انسان از عناصر اصلی ایمنی در حمل و نقل به شمار می روند، اما ضمن مهم بودن استانداردهای زیر ساختی در جاده و رعایت نکات ایمنی در ساخت وسیله نقلیه، عامل انسانی مهمترین نقش را در سوانح جاده ای دارد.

رودباری با تأکید بر اینکه دستگاه های مختلف در ایمنی حمل و نقل اثرگذار هستند، تصریح کرد: رانندگان باید فرهنگ رانندگی ایمن در حمل و نقل را داشته باشند و این فرهنگ نیز در جامعه شکل می گیرد.

مدیرکل راهداری استان همدان ادامه داد: عامل انسانی می تواند در تمام جنبه های حمل و نقل از هزینه تا امنیت تاثیرگذار باشد.

رودباری به ایمن سازی راه ها و حمل و نقل اشاره کرد و افزود: رعایت ایمنی در حمل و نقل دارای اهمیت بالایی است زیرا که عدم رعایت نکات ایمن در این امر موجب بروز خسارات جانی و مالی جبران ناپذیر به جامعه خواهد شد.

وی اضافه کرد: امنیت مقوله ای جدی است و در راستای حفظ جان و مال اقشار مختلف جامعه، فرهنگ‌سازی رانندگی ایمن امری ضروری و نیازمند استفاده از همه ظرفیت ها است.

انتهای پیام/د

در تصادفات جاده ای، عامل انسانی نقش مهمی دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.