رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از آمار ۱۳ درصدی مصرف مخدر گل در میان معتادان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، در نشست خبری کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف مخدر گل که امروز(شنبه ) برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آخرین پیمایش شیوع شناسی اعتیاد، مخدر گل با ۱۳ درصد، دومین مخدر مورد مصرف توسط معتادان است.

وی در ادامه تصریح کرد: 3.7 درصد آمار مصرف کنندگان مخدر گل را دانش آموزان تشکیل می‌دهند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف مخدر گل، با هدف پیشگیری از گرایش نوجوانان و جوانان به این مخدر در ۱۴ استان کشور اجرا خواهد شد.

عباسی در ادامه یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی سلامت اجتماعی کشور وظیفه دارد که در پایان برنامه ششم توسعه، معضل اعتیاد را تا ۲۵ درصد کاهش دهد.

عباسی اضافه کرد: کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف مخدر گل با هدف پیشگیری از گرایش نوجوانان و جوانان به مصرف این مخدر راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: بیش از ۷۶ درصد مصرف کنندگان گل را مردان مجرد با تحصیلات دیپلم و زیردیپلم و بیش از ۱۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: مداخله به هنگام و تخصصی در راه اندازی کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف مخدر گل از اهداف اصلی شکل گیری این کارزار به شمار می‌رود.

عباسی اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از دانش آموزان فکر می‌کنند که مخدر گل و مشتقات آن اعتیادآور نیستند و با این دیدگاه غلط به استعمال آن روی می‌آورند.

وی تصریح کرد: آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان در جهت عوارض و آسیب‌های ناشی از مصرف گل و آگاه ساختن خانواده‌ها نیز در زمره اهداف راه اندازی کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف مخدر گل قرار دارد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: اجرای پایلوت کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف مخدر گل در فروردین ماه سال جاری در تهران صورت گرفت و نتایج خوبی از اجرای آن به دست آمد.

عباسی خاطرنشان کرد: از هشتم تا ۱۰ اردیبهشت ماه طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مخدر گل به صورت رسمی در ۱۴ استان کشور از جمله آذربایجان غربی، قزوین، اصفهان، گیلان، یزد، کرمانشاه، بوشهر، مازندران، لرستان، گلستان، البرز، کرمان، خوزستان و تهران اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: موادمخدر ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار