معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت:2 هزار و 300 نفر بشکل مستقیم در حوزه معادن استان اشتغالزایی شده اند.

اشتغالزایی بیش از2 هزار نفر در معادن استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد خاکی ،معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان  با اشاره به اینکه 2 هزار و 300 نفر بشکل مستقیم در حوزه معادن استان همدان اشتغال دارند،افزود:  تعدادی نیز به صورت غیرمستقیم در حوزه حمل‌ و نقل، خدمات و غیره در بخش معادن استان همدان مشغول به فعالیت هستند.
وی با اشاره به اینکه استان همدان ظرفیت ۱۵ میلیون تن تولید در سال را دارد، ادامه داد: رکود بازار، سختی کار و گران بودن قیمت ماشین‌آلات از مهم‌ترین مشکلات حوزه معادن است.

خاکی به میزان تولید معادن استان همدان اشاره کرد و اظهار داشت: تولید واقعی معادن استان همدان در سال 7 میلیون تن است.

وی با اشاره به اینکه معادن استان همدان سالانه تا 15 میلیون تن ظرفیت تولید را دارد، افزود: معادن استان همدان در سطح کشور  از نظر رتبه‌بندی تقریباً در میانه جدول و متوسط در رتبه 12 قرار دارد.

معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه استان همدان دارای 30 نوع ماده معدنی است که از این تعداد 25 ماده در معادن استان تولید می‌شود، گفت: در حال حاضر 278 معدن فعال در استان همدان وجود دارد.

خاکی با اشاره به اینکه در استان همدان فرآوری اولیه اغلب مواد معدنی در معادن استان انجام می‌شود و خام فروشی فقط شامل یکسری از مواد می‌شود، بیان کرد: در یکسری از مواد نظیر بخشی از سنگ تزئینی استخراج شده از معادن، خام فروشی وجود دارد.

وی با بیان اینکه برداشت‌های غیرمستقیم و غیرمجاز از تخلفات موجود در حوزه معادن است که با تخلفات برخورد جدی می‌شود، عنوان کرد: در سه سال گذشته حدوداً 300 پرونده در این راستا تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: آهن و سیلیس دو کالای صادراتی معادن استان و اغلب به صورت غیرمستقیم صادر می‌شود همچنین صادرات مستقیم معادن استان همدان تنها شامل آهن می‌شود.

خاکی با بیان اینکه رکود بازار از مهم‌ترین مشکلات سد راه معادن است، یادآورشد: سختی کار، گران بودن قیمت ماشین‌آلات، نیاز به سرمایه‌گذاری زیاد در حوزه معادن، مشکلات اداری، مشکلات محلی و غیره از دیگر مشکلات موجود در حوزه معادن است.

انتهای پیام/ج

بیش از 2 هزار نفر در معادن استان همدان اشتغالزایی شده اند

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.