دادستان کرج از مردم خواست هنگام دریافت پیامک از بانک‌ها بعد از انجام هر معامله‌ای حتما شماره حساب دریافتی را با شماره حساب خود مطابقت دهند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب کرج اظهار کرد: اخیرا شیوه جدیدی از کلاهبرداری در پرونده‌ها مشاهده می‌شود که لازم است شهروندان نسبت به آن آگاه شوند تا از افزایش آن جلوگیری شود.

وی در تشریح این شیوه کلاهبرداری گفت: افراد هنگام پرداخت وجه خرید یا تسویه بدهی خود، ادعای واریز وجه را مطرح می‌کنند و فروشنده یا طلبکار هم پس از دریافت پیامک بانک در همان لحظه، متوجه می‌شود که به ظاهر، مبلغ برایش واریز شده است.

شاکرمی افزود:، اما در واقع موضوع این است که شخص کلاهبردار قبلا با مراجعه به بانکی که مالباخته در آن حساب دارد، حسابی به نام خود افتتاح می‌کند، اما شماره تلفن مالباخته را به جهت ارسال پیامک به بانک می‌دهد؛ بنابراین هنگام انتقال وجه، پیامک تراکنش انجام شده برای صاحب تلفن همراه ارسال می‌شود، اما در واقع پول به حساب دیگری واریز شده است.

دادستان مرکز استان البرز تاکید کرد: در حقیقت مالباخته در آن لحظه با تصور واریز وجه، بدون اینکه به دقت شماره حساب را کنترل کند کالا را به خریدار تحویل می‌هد و زمانی متوجه موضوع می‌شود که دیگر کار از کار گذشته است.

شاکرمی تصریح کرد: افراد هنگام دریافت پیامک از بانک‌ها و ادعای افراد مبنی بر واریز وجه حتما شماره حساب پیامک شده را با شماره حساب واقعی خود مطابقت دهند تا مورد سوء استفاده افراد کلاهبردار قرار نگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
چند وقت پیش به ما زنگ زدن که برنده شدین برین عابر بانک تائید کنین که پولمون به حسابتون واریز شده رفتیم عابر بانک دیدیم میگن فلان دگه رو بزن فلان دگمه رو نزن فهمیدیم کلاهبرداریه به 110 زنگ زدیم گفتیم از این شماره تلفن دارن کلا برداری میکنن باهاشون صحبت کنین و قطش کنین گفتن نمیتونیم بعد فهمیدم با همین شماره کلی داشتند کلاهبرداری میکردند
آخرین اخبار