نماینده گروه هنر پویا در سیستان وبلوچستان گفت: اکران انیمیشن قرآنی فیلشاه با استقبال بی نظیر دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان زاهدان رو به رو شد.

 احسان اصغریان نماینده گروه هنر پویا در سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:گروه هنر پویا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی سیستان وبلوچستان اقدام به اکران انیمیشن قرآنی فیلشاه ویژه مدارس زاهدان کرد که با استقبال بسیار خوبی از سوی دانش آموزان مواجه شد.

اصغریان افزود: در این طرح فرهنگی که از ابتدای اریبهشت ماه جاری آغاز شده تاکنون بیش از ۲ هزار نفر به تماشای فیلم نشسته اند که طبیعتاً تا مدت زمان پایان این طرح آمار بازدید به رقم بالاتری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: به منظور بهره مندی بهتر و بیشتر مدارس زاهدان خصوصاً دانش آموزان حاشیه شهر، وسیله ایاب و ذهاب نیز ویژه آن‌ها تدارک دیده شد که از اقبال خوبی برخوردار شد.

اصغریان تصریح کرد: نکته مثبت این اقدام فرهنگی ارزشمند این بود که جمع زیادی از دانش آموزان که در مدارس حاشیه شهر زاهدان در حال تحصیل بودند برای اولین بار حضور در یک سینما را تجربه می‌کردند و اولین فیلم سینمایی که برای آن‌ها اکران شد انیمیشن قرآنی فیلشاه بود.

وی بیان کرد: در این طرح که ویژه دانش آموزان مدارس دخترانه و پسرانه مقطع ابتدایی نواحی یک و دو آموزش و پرورش زاهدان اجرایی شد روزانه ۴ سانس در سینما اشراق اکران شد و در تمامی این سانس ها، سالن مملو از تماشاچی بود و در برخی از سانس‌ها ناچار بودیم که از صندلی اضافه استفاده کنیم تا امکان تماشای فیلم برای همه وجود داشته باشد.

گفتنی است؛انیمیشن فیلشاه داستان قرآنی اصحاب فیل است که توسط گروه هنر پویا تولید شده و موفق به کسب مقام اول انیمیشن سینمایی جشنواره فجر ۹۶ شده که تاکنون در کشور لبنان بالغ بر ۳۰ میلیون دلار فروش داشته است. فروش این فیلم سینمایی در ایران نیز از مرز ۴ میلیارد تومان گذشته است.

انتهای پیام/ع

اکران انیمیشن قرآنی فیلشاه درزاهدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار