وزیران دفاع آمریکا و کره جنوبی در تماسی تلفنی با یکدیگر درباره تحولات اخیر شبه‌جزیره کره و راه‌های تقویت همکاری‌ها گفتگو کردند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد سونگ یونگ مو و جیمز متیس، وزیران دفاع کره جنوبی و آمریکا، شامگاه شنبه با یکدیگر درباره راه‌های تقویت همکاری مقامات دفاعی دو کشور تلفنی گفتگو کردند.

متیس در این مکالمه تلفنی با همتای کره‌ای خود گفت نشست سران دو کره پیشرفتی بسیار مهم برای صلح و ثبات شبه‌جزیره کره و شمال شرقی آسیا است و همچنین به ایجاد فضایی برای موفقیت نشست سران آمریکا و کره شمالی کمک کرد.

سونگ یونگ مو خاطرنشان کرد: «قرار است نشستی بین مقامات نظامی دو کره به منظور گفتگو درباره راه‌های کاهش تنش‌های نظامی و ایجاد اعتماد بین دو طرف برگزار شود و (کره جنوبی) از نزدیک درباره این موضوع با آمریکا در ارتباط خواهد بود.»

وزیر دفاع کره وعده داد به تلاش‌ها برای بهبود روابط بین دو کره در زمینه تحقق هدف مشترک خلع سلاح هسته‌ای ادامه دهد و متیس نیز بر تعهد آمریکا در دفاع از کره جنوبی با استفاده از تمام ظرفیت‌های آمریکا تأکید کرد.

دانا وایت، سخنگوی پنتاگون نیز گفت: دو وزیر در این گفتگو توافق کردند درخصوص راه‌های دیپلماتیک برای تحقق خلع سلاح هسته‌ای کامل، مطمئن و غیرقابل بازگشت هماهنگ باشند.

از سوی دیگر، جونگ کیونگ-دو، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی و جوزف دانفورد، همتای آمریکایی وی،  نیز تلفنی درباره شرایط امنیتی و همکاری‌های نظامی گفتگو کردند.

انتهای پیام/

گفتگوی تلفنی متیس و وزیر خارجه کره جنوبی

برچسب ها: آمریکا ، کره جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار