معاون فرماندار خوانسار گفت:حمایت از کالای داخلی بهترین روش و رویه برای تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید در راستای حمایت از کالاهای تولید داخل شهرستان فرهنگ خرید تولید داخل نهادینه شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبداله صانعی دیروز در نخستین کارگروه اشتغال شهرستان، اظهار کرد: در سال گذشته عملکرد کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان رضایت بخش بود که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه در برخی بخش‌ها با شتاب بیشتر و کارکردها بالا روند روبه رشدی را داشته‌اند، افزود: در بخش صنعت، معدن و تجارت با ایجاد ظرفیت جدید و تأمین زیرساخت‌ها در زمینه توسعه صنعتی عملکرد مثبت ارزیابی می‌شود.

معاون فرماندار خوانسار ادامه داد: در بخش اتحادیه و تشکل‌های صنفی از جمله اتحادیه عسل و خاربار فروشان در شهرستان اشتغال‌زائی خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اشتغال‌زایی شده است، اما در زمینه صنایع‌دستی با کمک متولیان امر و فرهنگ و ارشاد اسلامی جدیت بیشتری در زمینه اشتغال انجام شود.

صانعی تأکید کرد: راهداری و حمل و نقل در زمینه نوسازی خودروهای سبک و سنگین می‌تواند برای دریافت تسهیلات بانکی ورود پیدا کند و با ایجاد پارکینگ عمومی بخشی از مشکل ترافیک که از مطالبات شورای ترافیک است برطرف می‌شود.  

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی در بخش‌های مختلف کشاورزی با توجه به محدودیت آبی با نگاه کارشناسی می‌تواند اشتغال‌زایی کند،  تأکید کرد: خوانسار یک شهرستان فرهنگی و نباید نگاه نسبت به حوزه فرهنگ و هنر کم‎رنگ شود و حامی  و پشتیبان حوزه فرهنگ و هنر باشند، باید از ظرفیت فرهنگ و هنر  با حفظ چارچوب‌های قانونی  استفاده خوبی شود.

معاون فرماندار خوانسار خاطرنشان کرد: در زمینه کارورزی ضعیف عمل شده  و نیاز به آسیب‌شناسی است که با بکارگیری فارغ التحصیلان آنان را حمایت کنیم.

وی با تبریک هفته کار و کارگر، گفت: کارگران قشر زحمت‌کش و شریف جامعه هستند و نباید فراموش شوند و با برگزاری مراسم تجلیل از خدمات آنان قدردانی می‌شود و ضروروی مسؤولان شهرستان در این مراسم برای دلگرمی این قشر زحمتکش حضور برسانند.

صانعی با اشاره به اینکه نام‌گذاری سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی نسخه شفابخش کشور در جلوگیری از تحریم‌ها و تهدیدات برون مرزی است که به کشور آسیب می‌رساند، افزود: حمایت از کالای داخلی بهترین روش و رویه برای تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید در راستای حمایت از کالاهای تولید داخل  شهرستان  فرهنگ خرید تولید داخل نهادینه شود.

وی افزود: تدابیری از سوی فرمانداری اندیشیده شده  تا محصولات تولیدات داخلی شهرستان در بخش‌های مختلف صنفی و صنعتی در یک نمایشگاه دائمی دائر شود تا با افتخار به تولیدات داخل شهرستان خرید برای عموم مردم فرهنگ‌سازی شود.

معاون فرماندار خوانسار گفت: برخی واحدهای صنعتی و تبدیلی و بخش‌های خدماتی و رفاهی شهرستان که ظرفیت اشتغال آنان بالا است، اما لیست پرداختی بیمه شدگان آنان در شهرستان‌های دیگر واریز شده است.

وی افزود: بر همین اساس آمار  بیمه شدگان در شهرستان وجود ندارد و باید از مصوبات جلسه کارگروه اشتغال شهرستان قرار گیرد تا تکلیف مشخص شود تا از کانال شعبات تأمین اجتماعی که شاخص مهم در ارزیابی عملکرد سنواتی برای کارگروه می‌تواند باشد حق بیمه را واریز کنند تا از آمار بیمه ‌شدگان اطلاع داشته باشیم، دستور موضوع  از طریق استانداری نیز پیگیری شده است.

صانعی با بیان اینکه کمبود بارش‌ها سبب خشکسالی و در نتیجه خارج شدن اکوسیستم طبیعی شهرستان خوانسار می‌شود، اظهار کرد: برای جلوگیری از آسیب‌های اقتصادی و گذر از بحران شدید تحریم‌ها که هرزگاهی با افزایش یک  کالای خوراکی و نوسانات در نرخ ارز به نظام می‎خواهند آسیب بزنند، مسؤولان باید نظارت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: عده‌ای فرصت طلب نه تنها  با تغییر قیمت‌ها نفع می‌برند بلکه به قشر ضعیف و کم درآمد جامعه آسیب وارد می‌کنند.

معاون فرماندار خوانسار گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی مانند یک زنجیره به هم پیوسته است و هر جا کوتاهی شود و ضربه به سیستم دولتی وارد شود ضربه به کل نظام مقدس جمهوری اسلامی است و با زیر سوال بردن دولت نظام را تضعیف ‌می‌کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حرف برای گفتن در دنیا را دارد و استکبار جهانی را به چالش کشیده است، سزاوار نیست که نظارت‌ها ضعیف باشد باید از ضربه زدن دشمنان آگاه باشیم و نظام مراقبت همگانی را می‌طلبد.

 

انتهای پیام/م

 

کارگروه اشتغال شهرستان خوانسار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.