به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ خواهر و برادری به نامهای شانِن ساهوتا و سان دیپ ساهوتا ۲۴ و ۳۳ ساله که هر 2 دچار آلرژی به دانههای آجیل هستند پس از اعلام مشکل خود به کادر پروازی هواپیمای خطوط امارات از مبدا بیرمنگام انگلستان به دبی امارات متحده، از آنها خواسته شده تا در سرویس بهداشتی جداگانه قرار بگیرند، زیرا نوبت سرو بادام هندی در هواپیما بوده است.
پس از امتناع این خواهر و برادر از رفتن به سرویس بهداشتی، مهمانداران آنها را وادار به ترک صندلی خود و قراردادن پتو برروی صورت آنها به مدت هفت ساعت کرده تا زمانی که به مقصد رسیده اند.
پتوها تمام سر و صورت آنها را پوشانده و برای مدت هفت ساعت و نیم در این وضعیت بوده اند.
با وجود اینکه آنها در زمان رزرو پرواز و سوار شدن به هواپیما به کادر پروازی در مورد مشکل خود اطلاع رسانی کرده اند، اما زمان سرو غذا متوجه وجود بادام هندی در کنار خوراک اصلی شده اند.
پس از اعتراض آنها به وجود این ماده غذایی آلرژی زا، مهمانداران آنها را واداربه ترک صندلیهای خود و اجبار به حضور در سرویس بهداشتی کرده اند، اما پس از سربازدن از این کار، مجبور به نشستن در قسمت انتهای هواپیما و قراردادن پتو برروی کل صورت و بدن خود به مدت ۷ ساعت شده اند.
این خواهر و برادر داروی خود تزریق EpiPen را برای مواقع ضروری همیشه همراه خود دارند که حاوی آدرنالین است که از بروز شوک آنافلاکسی جلوگیری میکند، اما نگرانی آنها از بابت منتشر شدن رایحه آجیل در فضای داخل هواپیما بود. به دلیل فضای کم موجود در هواپیما معمولاً افراد دچار تنگی نفس میشوند، زیرا هوایی که درون هواپیما وجود دارد دراثرمکش هوای خارج به وسیله موتورهای هواپیما به درون راه پیدا میکند و با وجود گذشتن از تعدادی فیلتر، اما هوای کاملاً سالمی نیست.
این خواهر و برادر برای پرواز خود و سرزدن به والدینشان، پنج هزار پوند هزینه کرده اند و از این رفتار توهین آمیز هواپیمای خطوط امارات شگفت زده و خشمگین هستند و علیه آنها شکایت تنظیم کرده اند.
آنها حتی مواد غذایی و آشامیدنی ایمنی که میتوانند مصرف کنند را همراه خود به هواپیما برده بودند تا دچار آلرژی نشوند، زیرا به نوع شدیدی از این بیماری مبتلا هستند واحتمال بروز شوک آنافلاکسی و مرگ برای آنها وجود دارد.
زمانی که آنها متوجه این ماده آلرژی زا شده اند مهمانداران اعلام کرده اند حدود ۵۰۰ مسافر درهواپیما وجود دارد و نمیتوانند دگرگونی در غذای مهمانان ایجاد کنند.
مسئولان هواپیمایی امارات نیز اعلام کرده اند در فرم اطلاعات پرواز این خواهر و برادر بخش مربوط به آلرژی تکمیل نشده است و آنها معمولاً سعی میکنند وضعیت پزشکی، غذایی و مذهبی مسافران خود از ملیتهای مختلف را در پرواز مراعات کنند.
تاکنون در بسیاری از پروازها در دنیا به دلیل آلرژی غذایی برخی مسافران مواردی چون فرود اضطراری، تزریق دارو و حتی احیای بیمار انجام شده است و بسیاری از خطوط هواپیمایی دردنیا افزون بر پرهیز ازسرو دانههای آجیل وبرخی خوراکیهای آلرژی زا، در زمان ورود مسافران تذکر جدی در خصوص مصرف نکردن دانههای آجیل به آنها میدهند.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/