رئیس انجمن متخصصان داخلی گفت: ۲۲ تا ۳۰ درصد ایرانیان دچار مشکلات روحی روانی هستند که در سالیان گذشته این آمار حدود ۲۲ درصد بود.

هشدار درباره افزایش تعداد مبتلایان به سرطان در ۵ سال آینده / ۳۰ درصد ایرانیان دچار مشکلات روحی روانی هستند/ هنوز سرطانی بودن پارازیت‌ها ثابت نشده استبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ایرج خسرونیا رئیس انجمن متخصصان داخلی صبح امروز در نشست خبری بیست‌ونهمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان داخلی ایران که در دفتر مرکزی ایران برگزار شد، اظهار کرد: بین 22 تا 30 درصد از افراد جامعه دچار مشکلات روحی روانی هستند که در سالیان گذشته این آمار حدود 22 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه امروزه به ازای هر 10 نفر متاسفانه 3 نفر مشکل روانی دارند که این اختلالات به شغل افراد هیچ ارتباطی ندارد،  ادامه داد: بر اساس آمارها باید یک‌سوم بیمارستان‌های کشور به بیمارانی که دچار مشکلات روانی  هستند، خدمت ارائه کنند، در این راستا وقتی آماری منتشر می‌کنیم مسئولان باید توجه کنند که 30 درصد افراد جامعه دچار اختلالات روحی و روانی هستند؛ به طوریکه برخی این افراد اصلا بیماری جسمی ندارند.

خسرونیا با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل عادت های غلط، مردم از مراجعه به  روانپزشک می‌ترسند و پزشک داخلی را به روانپزشک ترجیح می‌دهند، افزود: جمعیت کشور رو به پیری است و باید به این نکته توجه کرد که چه تعداد از بیمارستان‌های کشور برای سالمندان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه سرطان خطر جدی برای آینده کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: برخی مسئولان ذیربط فکر می‌کنند تعداد مبتلایان زیاد شده است در صورتیکه میزان ابتلای افراد مسن به سرطان از هشت به 12 درصد در پنج سال آینده افزایش می‌یابد.

عوامل بروز سرطان مری در افراد

رئیس انجمن متخصصان داخلی تاکید کرد: اعتیاد و تریاک یکی از عوامل بروز سرطان مری، دستگاه‌های تنفسی و معده است و بر اساس آمارهای رسمی، 2 میلیون نفر و غیر رسمی  پنج میلیون نفر معتاد در کشور داریم.

خسرونیا در خصوص استعمال قلیان در میان جوانان گفت:‌ امروزه متاسفانه قلیان در خانواده‌ها و در قهوه‌خانه‌ها استعمال می‌شوند و به نظر من دخانیات عامل مهمی در بروز سرطان محسوب می‌شود و همین مسئله می‌تواند تعداد مبتلایان بیماری سرطان کشورمان را افزایش دهد.

وی تاکید کرد: هنوز سرطانی بودن پارازیت‌ها ثابت نشده است اما من معتقدم این مسئله بدون تاثیر نبوده و پارازیت‌ها فقط مربوط به ماهواره نیست بلکه دکل موبایل نیز می‌تواند بر روی افراد تاثیر بگذارد.

رئیس انجمن متخصصان داخلی ادامه داد: وقتی یک بیمار دیروقت به بیمارستان منتقل می‌شود ممکن است برای تهیه دارو دچار مشکل شده و طرح تحول این مشکل را تا حد زیادی حل کند و هنگامی که بودجه کامل نبوده مسائل زیادی به طرح تحول ارتباط مستقیمی دارد؛ امسال 300 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که 134 مقاله پذیرفته و 34 مقاله سخنرانی می‌شود و بقیه آنها به صورت پوستر در حاشیه کنگره ارائه می‌شود

وی یادآور شد: بیماری‌های خونی، کم خونی، روماتیسمی، سرطان‌های روده بزرگ، بیماری‌های گوارشی، غدد از موضوعات مورد بحث در کنگره امسال است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سلامت ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.