رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: امسال زائران اربعین علاوه بر صحن حضرت زهرا (س) در شهر‌های سامرا و کاظمین نیز اسکان داده می‌شوند.

زائران اربعین 97 به سامرا و کاظمین نیز می‌روندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، در مراسم تشریح برنامه‌ها و اهداف کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: ستاد مرکزی اربعین حدود ۴ سال است که با تدبیر رهبری به وزارت کشور سپرده شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در مراسم اربعین 96، حدود ۳ میلیون ایرانی در کنار سایر زائران از سراسر دنیا حضور داشتند و خدمات مورد نیاز را چه داخل کشور و در مرز‌ها و چه در داخل کشور عراق دریافت کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین باید موضوعاتی چون آب شرب مورد نیاز زائران اربعین، اسکان زائران، امنیت، تغذیه، تقسیم بندی جغرافیایی زائران و مواردی از این دست را بررسی و برای ارائه خدمات مورد نیاز زائران در موارد فوق برنامه ریزی کند.

پلارک در ادامه یادآور شد: اسکان زائران در مراسم اربعین 97 در صحن حضرت زهرا(س) انجام خواهد شد و همچنین جمعیت قابل توجهی از زائران در بیوت عراقی‌ها اسکان خواهند یافت و همچنین در مراسم اربعین سال‌های آینده از ظرفیت شهرهای سامرا و کاظمین نیز برای اسکان زائران بهره‌مند خواهیم شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اضافه کرد: سال گذشته یک صد هزار زائر مراسم اربعین توسط سپاه اسکان داده شدند و مسئولیت ساماندهی و درجه بندی و جانمایی بیش از یک هزار و 800 موکب در مرز‌های هر دو کشور ایران و عراق با کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین بود.

پلارک تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا با برقراری هماهنگی بیشتر میان دستگاه‌های عضو کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین، فضای بهتری را برای ارائه خدمات به زائران مراسم اربعین سال ۹۷ ارائه کنیم.

انتهای پیام/

اسکان زائران اربعین ۹۷ در صحن حضرت زهرا (س)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی ساوه
۲۲:۰۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
پیاده روی اربعین فراموش نشود از نجف تا کربلا یا علی
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۰۳:۳۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
یاامام حسین قسمت میدم به شهیدشش ماهت امسال منوببرکربلا
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۵۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
انشاالله خداقسمت کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
من عاشق کربلا هستم ای کاش قسمت منم میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
التماس دعا دارم از تمام زائران عزیز
آخرین اخبار