استان سمنان با خودباوری و افتخار تولید کالای ایرانی، 20 درصد شوینده های کشور را به عهده دارد که پویایی اقتصاد و افزایش اشتغال را در این استان در پی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرانیان در گذشته ای نه چندان دور به تولید کالای با کیفیت مشهور بودند اما امروزه با واردات انواع کالای خارجی با قیمت پایین ،تولیدکنندگان بی انگیزه از تولید کالا شده اند و یا کالاهایی بی کیفیت تولید می کنند که مشتری سراغ آن ها نمی رود.

اگر ایرانیان تولید و خرید کالای ایرانی را باعث افتخار و سربلندی خود بدانند هر روز شاهد افزایش اشتغال خواهیم بود. تولیدکننده باید با ارائه کیفیت برتر و قیمت پایین مشتریان را به سمت مصرف کالای داخلی جذب کند و مصرف کنندگان هم کالای داخلی را به کالای خارجی ترجیح دهند.

 

20 درصد شوینده های کشور در استان سمنان تولید می شود

در کشور ما گرایش زیادی به مصرف کالای خارجی وجود دارد

در کشور ما گرایش زیادی به مصرف کالای خارجی وجود دارد چون فکر می کنند کالای خارجی کیفیت بهتری دارد. اگر می خواهیم مردم کالای خارجی نخرند باید از کالای ایرانی حمایت کنیم و دولت هم باید خرید کالای داخلی را به کالای خارجی ترجیح دهد. مصرف بالای کالای خارجی بیکاری را در پی داشته و موجب رکود اقتصاد کشور شده است. اگر مردم همچنان به مصرف کالای خارجی گرایش داشته باشند بی شک به خروج ارز از کشور کمک خواهند کرد.

باید از کالای ایرانی حمایت کنیم

20 درصد شوینده های کشور در استان سمنان تولید می شود

اگر هر کس به مصرف تولیدات داخلی اعتقاد داشته باشد و به این جمله که « چون دیگران کالای خارجی می خرند، پس من یک نفر هم کالای خارجی بخرم» توجهی نکند، دوباره چرخه اقتصاد کشور می چرخد.

20 درصد شوینده های کشور در استان سمنان تولید می شود

20 درصد مواد شوینده کشور در استان سمنان تولید می شود

 یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان نمونه مواد شوینده کشور در شهرک صنعتی سمنان فعال است.بیش از 200 نوع محصول شامل انواع پودر و مایعات شوینده، انواع صابون های صادراتی و خمیردندان در این شرکت تولید می شود و در این محصولات کیفیت حرف اول را می زند.

پیمان خسروی مدیرکارخانه و تولید کننده برتر کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، با تاکید بر اینکه 20 درصد مواد شوینده کشور در این شرکت تولید می شود، گفت: در سال 170 هزار تن پودر و 30 هزار تن انواع مایعات را تولید می کنیم.

وی افزود: 30 درصد تولیدات این کارخانه به کشورهای عراق، افغانستان، آسیای میانه، کویت و سودان صادر می شود که بیش از 11 میلیون دلار ارزش صادراتی دارد.

تولید 100 درصد مایعات یکی از بزرگترین شرکت های شوینده ایران در استان سمنان

20 درصد شوینده های کشور در استان سمنان تولید می شود
پیمان خسروی مدیرکارخانه گفت: 100 درصد مایعات یکی از بزرگترین شرکت های شوینده ایران در این کارخانه تولید می شود.تلاش و پشتکار بیش از 500 نفر در این واحد تولیدی و توان بالای علمی-تحقیقاتی و  تولید مواد اولیه، انواع ظروف بسته بندی در این واحد تولیدی را به همراه داشته است.

 یکی از کارکنان کارخانه گفت: افتخار می کنیم که محصولاتمان صادراتی است و تمام تلاشمان را می کنیم تا محصولی با کیفیت تولید کنیم.
راننده کامیون حمل بار شرکت نیز گفت: باری که امروز بارگیری شده به کشورهای عراق و ارمنستان صادر می شود.

 یکی دیگر از کارکنان واحد تحقیق و توسعه گفت: واحد تحقیق و توسعه با توجه به زیرساخت های آزمایشگاهی، به عنوان همکار واحد استاندارد و مرکز تحقیقات صنعتی ایران مشغول به فعالیت است.

مسئول کیفیت کارخانه گفت: کنترل در اینجا به نحوی انجام می شود که کمترین خطا و بالاترین کیفیت را دارد.

نوسانات نرخ ارز و سیاست های انقباضی بانک ها از مشکلات این واحد تولیدی است

20 درصد شوینده های کشور در استان سمنان تولید می شود
ناگفته نماند نوسانات نرخ ارز و سیاست های انقباضی بانک ها مشکلاتی را هم برای این واحد تولیدی ایجاد کرده است.

تولیدکننده برتر کشور گفت: شرکت ما به سرمایه در گردش بالایی نیاز دارد ولی سیاست های انقباضی دولت تولید ما را با مشکلاتی مواجه کرده است. همچنین بالای 40 درصد آب مورد نیاز برای تولید کارخانه را با 5 الی 6 برابر قیمت معمول از بیرون تهیه می کنیم.

20 درصد شوینده های کشور در استان سمنان تولید می شود

این واحد تولید 4 محصول جدید را اوایل سال آینده در برنامه دارد. راه اندازی یک خط تولید مواد اولیه از برنامه های توسعه این شرکت در آینده نزدیک است که 30 نفر شغل جدید هم ایجاد می کند.

گزارش از سمانه قربانی

انتهای پیام / ق

 

 

برچسب ها: اشتغال ، جوانان ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.