رئیس برنامه غذای سازمان ملل درباره هدف تروریست‌های داعش به آفریقا توضیحاتی ارائه داد.

داعش با سفر به آفریقا چه هدفی را دنبال می‌کند؟ +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،"دیوید بیزلی" رئیس برنامه جهانی غذا "WFP" در گفتگو با گاردین درباره جزئیات پشت پرده سفر داعشی‌های شکست خورده در سوریه  به آفریقا توضیحاتی ارائه داد.

طبق اظهارات بیزلی آنها با این مهاجرت به دنبال تحریک افراط گرایان ساکن آفریقا و یک دست شدن با آنها هستند که این یک هشدار بزرگ و جدی برای اروپاست. تروریست‌ها با اجرای برنامه حساب شده خود در آفریقا بحران‌هایی چون کمبود مواد غذایی، فقدان بهداشت درمانی و ناامنی را به وجود آورند که متعاقبا موجب مهاجرت  آفریقایی‌ها به اروپا می‌شود.

رئیس برنامه جهانی غذا همچنین در ادامه صحبتهایش به تلفیق تروریست‌های داعش با عناصر گروه‌های افراطی چون القاعده و بوکوحرام اشاره کرد که پس از تقسیم سرزمین و منابع میان خود، برنامه ایجاد هرج و مرج و بی ثباتی در آفریقا را برای راهی کردن شهروندان به اروپا دنبال می کنند.

وی یادآور شد اگر اروپائی‌ها تاکنون 20 میلیون آواره سوری را مشکل اصلی خود می‌دانستند باید منتظر مصیبت بزرگتری از روانه شدن 500 میلیون مهاجر آواره از جانب مناطق ساحلی آفریقا درون سرزمینشان باشند.

در ادامه قسمتهایی از گزارش "اسکای نیوز عربی" در این خصوص را مشاهده می کنید.

بیشتر بخوانید:در کلاس آموزشی تروریست‌های داعش چه می‌گذرد؟ +فیلم

انتهای پیام/

هدف داعش از مهاجرت به آفریقا چیست؟

برچسب ها: داعش ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.