وزارت دفاع کره جنوبی از حذف تمامی بلندگو‌هایی که برای تبلیغات منفی علیه پیونگ‌یانگ در امتداد مرز‌های این کشور با کره شمالی تعبیه شده بود، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد در نخستین گام در راستای روند مصالحه بین دو کره، از تاریخ اول می (11 اردیبهشت) تمامی بلندگوهایی که برای تبلیغات منفی علیه پیونگ یانگ، در امتداد مرزهای این کشور با کره شمالی تعبیه شده بود، را از این محل خارج می‌کند.

در بخشی از بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی آمده است: « از اول ماه، به عنوان بخشی از اقدامات در نظر گرفته شده در بیانیه پانمونجوم، نیروهای مسلح ما بلندگوهای نصب شده در امتداد خط مرزی علامت گذاری شده نظامی با کره شمالی که برای تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گرفت را از کار انداخته و از این محل خارج می‌کنند.»

سئول با نصب این بلندگوها در مرز علامت گذاری شده نظامی خود با کره شمالی، اقدام به انتشار اخبار منفی علیه همسایه شمالی خود می‌کرد.

این بیانیه سه روز پس از نشست سران دو کره در پانمونجوم منتشر شد. در جریان این نشست، سران دو کره با امضای توافقنامه‌ای متعهد به توقف فعالیت‌های خصمانه علیه یکدیگر شدند.

کره شمالی نیز روز گذشته اعلام کرد ساعت رسمی کشورش را 30 دقیقه به جلو می‌برد تا با منطقه زمانی کره‌ جنوبی یکی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار