طی مراسمی از بیش از 50 کارگر نمونه روستای معدن قلعه زری خوسف با حضور فرماندار این شهرستان و جمعی از مسئولان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛مراسم تقدیر از بیش از 50 کارگر نمونه روستای معدن قلعه زری به عنوان بزرگ ترین واحد کارگری شهرستان خوسف با حضور فرماندار این شهرستان،تنی چند از سایر مسئولان و با حضور کارگران و خانواده های آنان برگزار شد.

 

محمدکسایی رییس نمایندگی تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان خوسف شب گذشته در مراسم تقدیر از کارگران نمونه واحد کارگری معدن قلعه زری با بیان اینکه چرخه کشور به دست توانمند کارگران می چرخد،گفت:تکریم کارگران تکریم انسانیت و پاسداشت عدالت است.

 

وی افزود:توجه به جایگاه کارگران در جامعه اسلامی از مهمترین مسائلی است که در نگاه معصومین(ع) نیز به وضوح تشریح و تبیین شده است و گرامیداشت روز جهانی کارگر تعظیم به کار و تلاش بندگانی است که در راه پیشرفت جامعه از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند.

 

کسایی پیشرفت یک کشور را مدیون زحمات کارگرانی دانست که به عنوان پایه اصلی نظام اقتصادی کشور هستند و گفت:جای بسی خرسندی است که کارگران هوشیارانه امور را رصد کرده و اجازه سوء استفاده به دشمنان را نمی دهند.

 

رییس نمایندگی تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوسف با اشاره به نامگذاری شعار سال جاری مبنی بر "حمایت از کالای ایرانی و داخلی"،تصریح کرد:بر کسی پوشیده نیست که تحقق شعار سال در گرو حمایت از کارگر و جوان ایرانی است.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه های دولت تدبیر و امید توجه به مقوله اشتغال بوده است،عنوان کرد:خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته هرچند هنوز نقایصی نیز مشهود است.

 

کسایی ضمن اشاره به تسهیلات روستایی شهرستان خوسف در سال گذشته گفت:از ابتدای آغاز طرح اعطای تسهیلات اشتغال روستایی،این شهرستان با برگزاری 12 کمیته اشتغال و 50 مصوبه هماهنگی های لازم جهت اطلاع رسانی ، شناسایی طرح های توانمند و استفاده حداکثری از این تسهیلات را در دستور کار کمیته های اشتغال شهرستان قرار گرفته و لحظه به لحظه ضمن رصد وضعیت طرح های ارجاعی به کارگروه اشتغال استان تا زمان تصویب نهایی طرح ها و معرفی به بانک عامل ، آخرین راهکارها در راستای تسهیل در امور متقاضیان أخذ تصمیم شد .

 

رییس نمایندگی تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوسف  افزود:خوشبختانه تاکنون از حدود 200 طرح با مبلغ 120 میلیارد تومان در حوزه های کشاورزی،صنعت و معدن، میراث فرهنگی ، صنایع دستی، فناوری اطلاعات و غیره که از کمیته اشتغال شهرستان خوسف به کارگروه اشتغال استان برای تصویب نهایی ارسال شده است تعداد 22 طرح با مبلغ 28 میلیارد تومان تصویب نهایی أخذ و به بانک عامل معرفی شده اند .

 

وی اضافه کرد:از مهمترین طرح های مذکور،کشتارگاه دام سنگین و شتر مرغ ، کشتارگاه طیور و خط، ژلاتین ،کارخانه تولید و صادرات کرک و چرم و کارخانه تولید الیاف پلی استر بوده است.

 

کسایی با اشاره به مشکلات کارگران معدن قلعه زری شهرستان خوسف بیان کرد:یکی از مهمترین دغدغه های این کارگران،بحث بازنشستگی پیش از موعد کارگران بوده که با جدیت فراوان پیگیر آن بوده ایم که با همه درخواست های کارگران در این خصوص موافقت شود که خوشبختانه در سال گذشته این اتفاق افتاد و چندین جلسه با مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان نیز در بحث حل مشکلات کارگران معدن قلعه زری به صورت ویژه برگزار شده است.

 

رییس نمایندگی تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوسف به روزشدن حقوق و مزایای کارگران معدن را یکی از دیگر درخواست های مکرر کارگران دانست و افزود:خوشبختانه با تغییر مدیریت جدید معدن از مدتی قبل،در بحث پرداختی حقوق و مزایای کارگران مشکلی وجود ندارد و در حال حاضر معدن از ثبات نسبی و آرامش در این زمینه برخوردار است.

 

وی در خصوص آخرین وضعیت کارگری شهرستان خوسف از وجود بیش از یک هزار و 500 بیمه اصلی در این شهرستان خبر داد و بیان کرد:در مجموع شمار کارگران بیمه شده و غیر بیمه شده این شهرستان به 3 هزار نفر می رسد.

 

کسایی ادامه داد:در شهرستان خوسف 400 واحد کارگری دارای کد بیمه تأمین اجتماعی وجود دارد.

رییس نمایندگی تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوسف با اشاره به وجود بزرگ ترین واحد کارگری شهرستان خوسف در معدن قلعه زری،اذعان داشت:حدود 400 نفر در این معدن  و در سه شیفت کاری مشغول به کار و فعالیت هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کارگران روزمزد معدن قلعه زری نیز متذکر شد:حدود 30 کارگر روزمزد در این معدن مشغول به فعالیت بوده که با تمام توان به دنبال تعیین تکلیف کارگران مذکور هستیم چرا که به هیچ عنوان برای ما پذیرفتنی و قابل توجیه نیست که کارگری بدون اعمال شرایط قانون کار در این معدن مشغول به کار باشد.

 

در این مراسم مقرر شد که به همه کارگران این معدن، مبلغ یک میلیون ریال به عنوان پاداش روز کارگر از طرف مصطفوی مدیر عامل جدید معدن قلعه زری اهدا شود.

انتهای پیام/ غ

کارگر،پایه اصلی نظام اقتصادی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.