از اول اسفند ماه سال گذشته طرح مروجین مصرف بهینه آب در 56 شهر اصفهان بزرگ به مرحله اجرا در آمد و بر اساس آن گروه‌های تعلیم‌دیده در این زمینه، در سطح شهر اقدام به ترویج مصرف بهینه آب می‌کنند.

 مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در رابطه با فعالیت مروجین مصرف بهینه آب در اصفهان بزرگ اظهار کرد: از اول اسفند ماه سال گذشته طرح مروجین مصرف بهینه آب در 56 شهر اصفهان بزرگ به مرحله اجرا در آمد و بر اساس آن گروه‌های تعلیم‌دیده در این زمینه، در سطح شهر اقدام به ترویج مصرف بهینه آب می‌کنند.

سید اکبر بنی‌طبا افزود: گروه‌هایی در این طرح حضور دارند که در معابر سطح شهر حرکت می‌کنند و در صورتی که با مصرف نادرست آب مواجه شوند، در محل حضور پیدا می‌کنند و تذکرات لازم را می‌دهند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: این گروه‌ها همچنین وظیفه رسیدگی به پمپ‌های غیرمجازی را که بر سر راه لوله آب قرار می‌گیرند نیز به عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تأثیرگذاری بیشتر، از اول تا هفتم اردیبهشت ماه سال جاری گروه‌های فرهنگی، تبلیغاتی در سطح شهر فعال شدند و از طریق پخش بروشورهای مدیریت مصرف بهینه آب، اقدام به فرهنگ‌سازی در این زمینه کردند.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اذعان داشت: این گروه‌ها در مساجد، میادین، معابر عمومی و ایستگاه‌های وسایل حمل و نقل عمومی و مراکز خرید حضور یافتند و پاسخگوی سؤالات احتمالی مردم در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب بودند.

وی در رابطه با استمرار طرح یک‌هفته‌ای مروجین مصرف بهینه آب تأکید کرد: این طرح یک هفته‌ای به صورت آزمایشی انجام شد و در آینده نیز تداوم خواهد داشت.

بنی‌طبا ادامه داد: همه گروه‌ها در زمینه‌هایی نظیر نحوه ارتباط با مردم، پاسخگویی به نحوه مصرف بهینه آب، وضعیت آب استان اصفهان و مواردی از این دست، آموزش‌های لازم را دیده‌اند و اطلاعات کافی در اختیار آن‌ها قرار داده شده است.

وی در رابطه با مروجین طرح یک هفته‌ای مصرف بهینه آب اضافه کرد: تمام افراد فعال در این طرح از بسیجیان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بودند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان عنوان داشت: به منظور رسیدگی به وضعیت مشترکین پرمصرف از طریق قبوض آب، در متن قبض استفاده بیش از الگوی مصرف تذکر داده می‌شود و از طریق درج پیام‌هایی در متن قبوض آن‌ها را ترغیب به اصلاح الگوی مصرف می‌کنیم.

وی در رابطه با الگوی مصرف در استان اصفهان یادآور شد: در گذشته الگوی مصرف بهینه در سطح 20 متر مکعب بوده که در حال حاضر این میزان با 30 درصد کاهش به 15 متر مکعب رسیده است.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در رابطه با نحوه برخورد با مشترکینی که بالای الگوی مصرف قرار دارند، بیان داشت: به دو نحو با این قبیل از مشترکین برخورد می‌شود.

وی متذکر شد: در روش اول اطلاعیه‌ای ضمیمه قبوض می‌شود که در رابطه با مصرف بیش از حد مجاز هشدار داده می‌شود و راهکارهای مدیریت مصرف نیز ارائه می‌شود؛ در روش دوم زمانی که میزان مصرف بیش از 20 متر مکعب است، مشترکین را به اداره‌های آب و فاضلاب سطح شهر دعوت می‌کنیم و اطلاعاتی نظیر وضعیت فعلی ذخایر آب استان و راهکارهای کاهش مصرف آب را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم که این طرح با استقبال مشترکین نیز روبرو شده است.

بنی‌طبا عنوان کرد: تعداد مشترکین پرمصرفی که از طریق سامانه خدمات مشترکین در سطح استان پیمایش شده‌اند برابر با 173 هزار مشترک هستند که بالای الگوی 20 متر مکعب مصرف می‌کنند.

وی در پایان ابراز داشت: در حال حاضر تأکید ما بر کاهش 30 درصدی مصرف آب است و به مراتب با پایین آمدن میزان مصرف بهینه در الگوی مصرف آب، به تعداد مشترکین پرمصرف افزوده خواهد شد و در صورتی که اصلاح الگوی مصرف صورت گیرد، می‌توانیم تابستان بی‌دغدغه‌ای را از نظر منابع آبی پشت سر بگذاریم.

 

انتهای پیام/م

 

فرهنگ‌سازی چهره‌به‌چهره برای کاهش مصرف آب

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.