دبیر فدراسیون تیراندازی کشورمان گفت: رتبه نزولی بازیکنان و عملکرد نامناسب تیم ملی در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ به علت ضعف فردی بود.

رضا ملک محمدی دبیر فدراسیون تیم ملی تیراندازی کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره علت عملکرد ضیف تیم ملی در جام جهانی کره جنوبی گفت: علت کسب نتایج ضعیف توسط تیراندازان ایران در رقابت‌های تیراندازی جام جهانی ۲۰۱۸ کره جنوبی و راه نیافتن آن‌ها به فینال رشته‌های مختلف ناتوانی فردی ملی پوشان است، زیرا تمرکز آن‌ها بر روی مسابقات آسیایی جاکارتا است. این نتایج ضعیف هیچ ارتباطی با اردو‌ها، تمرینات و ساماندهی تیم ندارد. در آغاز این رقابت‌ها اعلام کرده بودیم که هدف اصلی از حضوردر این مسابقات آشنایی ملی پوشان با فضای رقابت‌ها و مشاهده میدان مسابقه برای آمادگی بیشتر در بازی‌های آسیایی جاکارتا بود.

او در ادامه گفت:عملکرد یک به یک ملی پوشان در جام جهانی کره توسط کادر فنی و مربی تیم ملی بررسی خواهد شد و نقاط ضعف آن‌ها بررسی می‌شود سپس با تمرینات در اردو‌های پی در پی ، بازیکنان به اوج آمادگی خواهند رسید.

دبیر فدراسیون درباره این که در این مسابقات رتبه برخی از تیراندازان المپیکی همچون نجمه خدمتی، الهه احمدی و گلنوش سبقت اللهی در سال‌های اخیر بسیار نزولی و بی سابقه بوده است گفت: عملکرد بازیکنان در رقابت‌های مختلف متفاوت است و فرازو نشیب دارند، اما در نهایت به اوج آمادگی خود برای مسابقات آسیایی جاکارتا خواهند رسید. این احتمال وجود دارد که طبق برنامه ریزی ملی پوشان برای این مسابقات در اوج آمادگی خود نبوده اند و قطعا به آمادگی کامل دست پیدا می‌کنند.

او درباره نبود سرمربی و کمبود امکانات و مهمات در اردو‌های اخیر اذعان داشت: در مدت نبود سرمربی تیم ملی مظلوم به همراه کادر فنی به تمرینات تیم ملی رسیدگی می‌کردند، قبل از اعزام بازیکنان به مسابقات جهانی کره، ملی پوشان در مسابقات ژاپن و دانشجویی کشوری شرکت کردند، 2 تن از ملی پوشان توانستند در داخل کشور با همین امکانات محدود رکورد جهانی بزنند.

تیم ملی تیراندازی کشورمان همواره با مشکلات کمبود مهمات (صلاح، فشنک و ساچمه) مواجه بوده است، اما طبق مذاکرات انجام شده مجوز واردات صلاح و مهمات گرفته شده است، همچنین درتلاش هستیم در داخل کشور نیز وسایل مورد نیاز را تولید کنیم.

ملک محمدی در پایان تصریح کرد: من به همراه مربی، ملی پوشان و کادرفنی این قول را می‌دهیم که در مسابقات آسیایی جاکارتا که اواخر شهریور ماه برگزار خواهد شد نتایج بسیار خوبی را کسب کنیم.

گفتنی است رقابت‌های تیراندازی جام جهانی کره جنوبی درحالی به پایان رسید که مهیار صداقت توانست در مرحله مقدماتی تفنگ بادی ۱۰ متر مردان با کسب عنوان هجدهمی بهترین رتبه ایران در جام جهانی تیراندازی را رقم بزند. این درحالی است که چین با بیشترین مدال در صدر جدول مدالی این مسابقات قرار گرفت.

در این مسابقات الهه احمدی در تفنگ بادی و سه وضعیت در رده‌های ۴۸ و ۷۰ ایستاد. نجمه خدمتی نیز در این 2 ماده شرکت کرد که در تفنگ بادی هفتاد و یکم و در تفنگ سه وضعیت در رده شصت و یکم قرار گرفت. گلنوش سبقت اللهی نیز در ماده تپانچه بادی چهل و هشتم شد.‌

یکی از مهمترین مشکلات تیراندازان در اردو‌های اخیر نداشتن سرمربی و کمبود امکانات و مهمات بود. فدراسیون تیراندازی چند روز قبل از اعزام ملی پوشان به جام جهانی کره سرمربی صربستانی را به خدمت گرفت. ماکسیموویچ مربی صربستانی تیم ملی می‌گوید که هر تیرانداز برای آمادگی خود به ۱۵ تا ۲۰ هزار تیر نیاز دارد، اما تیراندازان ایرانی سال ها است که با کمبود فشنگ و ساچمه روبه رو هستند.

در واقع جام جهانی کره جنوبی هشداری بود برای فدراسیون تیراندازی ایران تا در این سه چهار ماه باقی مانده تا بازی‌های آسیایی شرایطی را مهیا کند که حداقل مدال‌های دوره قبل تکرار شود.

تیراندازان ایران در چهار سال پیاپی (۲۰۱۷، ۲۰۱۶،۲۰۱۵ و ۲۰۱۴) در چند جام جهانی شرکت کرده اند که بخشی از عنوان های آن‌ها در ادامه آمده است.

** رقابت‌های تیراندازی جام جهانی هند ۲۰۱۷:

* تفنگ ۱۰ متر بادی:
پوریا نوروزیان فینالیست هفتم
نجمه خدمتی فینالیست پنجم
الهه احمدی ۱۳
* تفنگ سه وضعیت:
پوریا نوروز

یان ۱۰
الهه احمدی ۲۱
*تپانچه ۱۰ متر زنان:
گلنوش سبقت اللهی فینالیست هشتم

** رقابت‌های تیراندازی جام جهانی مونیخ ۲۰۱۷:

تفنگ ۱۰ متر بادی:
آرمینا صادقیان فینالیست سوم
** رقابت‌های تیراندازی جام جهانی گابالا ۲۰۱۷:
* تفنگ ۱۰ متر بادی:
پوریا نوروزیان ۳۳
الهه احمدی ۲۴
نجمه خدمتی ۳۸
* تفنگ سه وضعیت:
الهه احمدی ۱۱
نجمه خدمتی ۱۸
*تپانچه ۱۰ متر زنان:
گلنوش سبقت اللهی فینالیست پنجم

** رقابت‌های تیراندازی جام جهانی باکو ۲۰۱۶:

تفنگ ۱۰ متر بادی:
حسین باقری فینالیست دوم
آرمینا صادقیان ۲۱
* تفنگ سه وضعیت:
نرجس امامقلی نژاد ۲۲

** رقابت‌های تیراندازی جام جهانی مونیخ ۲۰۱۶:

تفنگ ۱۰ متر بادی:
نجمه خدمتی ۱۵
مه لقا جام بزرگ ۳۷
الهه احمدی ۴۳
* تفنگ سه وضعیت:
مه لقا جام بزرگ ۱۰
نجمه خدمتی ۱۱
الهه احمدی ۲۰
*تپانچه ۱۰ متر زنان:
گلنوش سبقت اللهی ۳۲

** رقابت‌های تیراندازی جام جهانی ریو دوژانیرو ۲۰۱۶:

تفنگ ۱۰ متر بادی:
نجمه خدمتی فینالیست پنجم
الهه احمدی ۲۶
مه لقا جام بزرگ ۵۲
* تفنگ سه وضعیت:
مه لقا جام بزرگ فینالیست پنجم
نجمه خدمتی ۲۷
الهه احمدی ۳۹
*تپانچه ۱۰ متر زنان:
گلنوش سبقت اللهی ۲۵

** رقابت‌های تیراندازی جام جهانی مونیخ ۲۰۱۵:

تفنگ ۱۰
متر بادی:
الهه احمدی فینالیست هشتم
نجمه خدمتی ۱۵
* تفنگ سه وضعیت:
مه لقا جام بزرگ ۳۸

** رقابت‌های تیراندازی جام جهانی گابالا ۲۰۱۵:

تفنگ ۱۰ متر بادی:
نجمه خدمتی فینالیست ۳
مه لقا جام بزرگ فینالیست ۸
* تفنگ سه وضعیت:
مه لقا جام بزرگ ۱۳
نجمه خدمتی ۲۲

** رقابت‌های تیراندازی جام جهانی مونیخ ۲۰۱۴:

الهه احمدی (ماده ۱۰ متری بادی)

انتهای پیام/

نتایج ضیف تیم ملی تیر اندازی کشورمان در رقابت‌های جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار