اخیر ویندوز 10 آپدیت جدیدی داده است که قابلیت های جالبی دارد.

چهار قابلیت جدید در آخرین آپدیت ویندوز 10به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مایکروسافت همیشه آپدیت‌های جذابی و جدیدی را برای سیستم‌عامل ویندوز 10 عرضه می‌کند. آخرین آپدیت آن که تحت عنوان آپدیت بهاره اسم برده میشود، قرار بود مدت‌ها پیش عرضه شود، اما به دلیل وجود مشکلاتی، مایکروسافت تصمیم گرفت عرضه‌ی آن را عقب بیندازد. در این آپدیت ویندوز ۱۰ ویژگی‌های جالبی تعبیه شده که تعدادی از آن‌ها مشابه قابلیت‌های سیستم‌عامل‌های Chrome OS و macOS هستند. مایکروسافت تصمیم گرفته برای این آپدیت، تعدادی از جذاب‌ترین قابلیت‌های سیستم‌عامل‌های رقیب را در ویندوز ۱۰ تعبیه کند.این نسخه در روز ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) عرضه میشود.

  1. بی صدا کردن تب ها 

در این آپدیت، مرورگر Edge مجهز به یکی از قابلیت‌های جذاب کروم و فایرفاکس شده است. به لطف این قابلیت، درصورتی‌که در تب موردنظر صدایی پخش شود، یک آیکون اسپیکر در کنار آن به نمایش درمی‌آید تا کاربران به‌راحتی بتوانند منبع صدا را پیدا کنند. همچنین با راست‌کلیک بر تب و انتخاب گزینه‌ی Mute tab، می‌توانید صدای صفحه‌ی مذکور را قطع کنید.

چهار قابلیت جدید در آخرین آپدیت ویندوز 10

         2.برقراری ارتباط بین مرور گر edgg در گوشی و کامپیوتر

 سیستم‌عامل‌های Chrome و macOS به کاربران اجازه می‌دهد که وب‌گردی‌های انجام‌شده در گوشی را در کامپیوتر خود ادامه دهند.در نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۰، مرورگر Edge هم مجهز به قابلیت شده و برای استفاده از آن باید این مرورگر را در گوشی خود نصب و اجرا کنید. بعد از ورود به اکانت موردنظر در مرورگر Edge کامپیوتر و گوشی، باید به بخش تنظیمات ویندوز ۱۰ مراجعه کرده و از طریق بخش Phone، ارتباط بین گوشی و کامپیوتر را برقرار کنید.

چهار قابلیت جدید در آخرین آپدیت ویندوز 10

           3. بی صدا کردن ناتیفکیشن های سیستم

در آپدیت جدید  ویندوز ۱۰، شاهد قابلیت جدیدی هستیم که با وجود آن، تنها با یک کلیک می‌توان صدا و نمایش تمام نوتیفیکیشن‌ها را غیرفعال کرد. این قابلیت،Focus Assist نام دارد و برای فعال کردن آن باید به Action Center در گوشه‌ی راست «نوار وظیفه» (Task Bar) مراجعه کنید. بعد از کلیک بر این بخش، می‌توانید گزینه‌ی Focus Assist را فعال کنید

باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که قابلیت‌های شخصی‌سازی Focus Assist بسیار بیشتر از قابلیت Do Not Disturb موجود در macOS است. برای تغییر تنظیمات آن باید به Windows Settings بروید و بعد از انتخاب Systems، روی گزینه‌ی Focus Assist کلیک کنید. از این قسمت می‌توانید به‌عنوان مثال کاری کنید که در هنگام انجام بازی، هیچ نوتیفیکیشنی به نمایش درنیاید همچنین می‌توان این تنظیمات را طوری انجام داد که همواره نوتیفیکیشن‌های برنامه‌های موردنظر شما-حتی در هنگام فعال بودن Focus Assist-به نمایش دربیایند و صدای آن‌ها پخش شود.

چهار قابلیت جدید در آخرین آپدیت ویندوز 10

         4 .اشتراک گذاری فایل ها بین دو سیستم عامل ویندوز 10 در کنار هم

دیگر قابلیت macOS و iOS، قابلیت «ایردراپ» (AirDrop) است که به کاربر این اجازه را می‌دهد تا فایل‌های موردنظر خود را بین لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های نزدیک به اشتراک بگذارند. حالا چنین قابلیتی در جدیدترین آپدیت ویندوز ۱۰ هم ایجاد شده که اگر کامپیوترهای نزدیک به یکدیگر مجهز به همین نسخه‌ی ویندوز ۱۰ باشند، امکان انجام چنین کاری وجود دارد.

برای فعال کردن این قابلیت، مرورگر Edge را باز کنید، سپس در گوشه‌ی راست-بالای مرورگر بر دکمه‌ی Share کلیک کنید و سپس گزینه‌ی enable Nearby Sharing را کلیک کنید. با این کار می‌توانید فایل‌های مختلف را از طریق برنامه‌های مجهز به دکمه‌ی Share مایکروسافت ارسال و دریافت کنید. این تبادل فایل‌های از طریق فناوری بلوتوث انجام می‌گیرد. در حال حاضر فقط تعدادی از برنامه‌‌های ساخت مایکروسافت ااین قابلیت را دارند که قطعا در آینده‌ی نزدیک تعداد این برنامه‌ها افزایش میابد.

چهار قابلیت جدید در آخرین آپدیت ویندوز 10

انتهای پیام/

قابلیت های جدید ویندوز 10

 

برچسب ها: ویندوز 10 ، بروزرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار