این روز‌ها توهم افزایش قیمت به بازار اقلام اساسی، مسکن، لوازم خانگی و پوشاک رسیده و همزمان با این نوسان بسیاری از خریداران منصرف شدند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همه ساله با نزدیک شدن به ماه رمضان، قیمت کالاهای اساسی به دلایل نامعلومی بدون حساب و کتاب افزایش می یابد و دلالان و سودجویان از این بازار نابسامان نهایت سو استفاده را می برند.

با وجود آنکه تب و تاب گرانی به بهانه ماه رمضان در اقلام مختلفی همچون گوشت، مرغ، میوه و سبزی، برنج ، روغن و لبنیات آغاز شده، اما برخی مسئولان از این موضوع اظهار بی اطلاعی می‌کنند و معتقدند که تولیدکنندگان خودسرانه قیمت محصولات خود را افزایش دادند.

گشت و گذار در بازار و فروشگاه های زنجیره ای حاکی از آن است که قیمت برخی گروه کالاهای اساسی از جمله لبنیات،گوشت، روغن، مرغ و...حسابی تکان خورده است.

آخرین برآوردها نشان می دهد که قیمت هر لیتر شیر بطری پرچرب در برخی برندهای لبنی 3200 و کم چرب 2850 و 2750 تومان است که بنا به گفته فروشندگان، 10 درصد افزایش یافته است، در حالیکه سازمان حمایت، نرخ هر لیتر شیر بطری پرچرب 2440 تومان اعلام کرده که با این وجود این برندهای لبنی 750 و 400 تومان گرانفروشی می‌کنند که از مسئولان دولتی انتظار می رود که به این امر رسیدگی کنند.

بازار بر مدار گرانی!/ مهار قیمت ها نیازمند ورود جدی دولت است

همچنین هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 51 تا 52 هزار، سردست 61 هزار، گوشت گوساله 42 تا 43 هزار، مرغ 8 هزار و 500، برنج ایرانی 10 تا 15 هزار، برنج خارجی 5 تا 7 هزار و 500، قند 3 هزار و 900 تا 4 هزار و 500، شکر 3 هزار و 500 تومان در بازار عرضه می شود.

البته ماجرا تنها به این جا ختم نمی شود؛ چراکه این روزها توهم افزایش قیمت به بازار مسکن، لوازم خانگی و پوشاک رسیده و همزمان با این افزایش قیمت بسیاری از خریداران منصرف شدند.

در این میان کارشناسان مسکن اعلام کاهش دو درصدی نرخ تسهیلات بانک مسکن در هفته گذشته را بهانه ای برای این افزایش قیمت می‌دانند.

محمد طحان پور، رئیس اتحادیه لوازم خانگی از افزایش 8 تا 10 درصدی قیمت کالاهای ساخت داخلی و وارداتی خبر داد و گفت: با وجود آنکه قبل از سال کارخانه های تولید داخل و شرکت های وارداتی تقاضای افزایش قیمت این کالاها را مطرح کردند، اما تا پایان فروردین هیچ گونه افزایش قیمتی نداشتیم و تنها این امر از ابتدای اردیبهشت ماه کلید خورده است.

نوسان نرخ ارز در روزهای گذشته بازار تمامی اقلام مورد نیاز خانوارها را تحت تاثیر خود قرار داده است، به طوریکه این افزایش قیمت در بازار پوشاک مشاهده می شود که بنابر گفته فروشندگان نوسان قیمت در میان برندهای داخلی غیر قابل توجیه به نظر می رسد.

محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  با انتقاد از افزایش روز افزون هزینه های تولید اظهار کرد: با وجود نوسان شدید نرخ نهاده های دامی و قیمت کنونی مرغ در بازار، مرغداران تمایلی به تولید ندارند که درنهایت این امر تبعات منفی دیگری همچون کاهش شدید قیمت جوجه یکروزه را نیز به همراه داشته است.

وی افزود: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 5 هزار و 100 تومان، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن 7 هزار و غرفه های میادین میوه و تره بار 7 هزار و 400 تومان است.                                                          

یوسفی با انتقاد از نوسان شدید نرخ نهاده های دامی در بازار گفت: هم اکنون نرخ هر کیلو ذرت هزار و 200 و کنجاله سویا 2 هزار و 400 تومان است، در حالیکه در مدت مشابه سال قبل هر کیلو ذرت با نرخ 700 و کنجاله سویا هزار و 400 تومان به مرغدار عرضه می شد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد: با توجه به کاهش قیمت جوجه، تولیدکنندگان جوجه یکروزه تمایلی به تولید ندارند که درنهایت با کاهش عرضه و افزایش تقاضا در آستانه ماه رمضان پیش بینی می شود که قیمت هر کیلو مرغ به بالای 9 هزار و 500 تومان برسد.

اطلاعی از افزایش نرخ برخی برندهای نان ندارم

محمد جواد کرمی، رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اظهار بی اطلاعی از افزایش نرخ برندهای نان صنعتی اظهار کرد: براساس مصوبه سازمان حمایت و صنعت و معدن، هر گونه افزایش قیمت از ابتدای سال 97 ممنوع اعلام شد و در این زمینه سازمان حمایت باید پاسخگو باشد.

وی افزود: با توجه به افزایش هزینه های کارگری، مواد اولیه همچون خمیر مایه و روغن و سایر مولفه های تولید، نانوا چاره ای جز افزایش قیمت یا کاهش وزن چانه ندارد.

کرمی با اشاره به اینکه نانوایان از ثبات نرخ نان گلایه مند هستند، گفت: نانوایان برای جبران هزینه های خود به ناچار اقدام به کاهش وزن چانه می کنند که این امر در کیفیت نان تولیدی تاثیر بسزایی دارد که به نظر می رسد دولت باید هر چه سریع تر در این بخش ورود کند، چرا که برندی که خودسرانه اقدام به افزایش قیمت نان می کند، مطمئنا حرف هایی برای گفتن دارد و دیگر قادر به تحمل زیان نیست.

به گفته وی ؛ دولت همانند سایر دنیا برای خروج نانوایان و مردم از این سردرگمی چاره ای جز پرداخت یارانه به خانوارها و آزادپز کردن این صنعت ندارد تا با افزایش رقابت کیفیت نان بالا رود.

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی بررسی آنالیز قیمت و کیفیت نان توسط دولت را امری ضروری دانست و گفت: هم اکنون اختلافاتی بر سر متولی نان میان وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت و استانداری مطرح است که این امر گلایه مندی نانوایان و مصرف کنندگان را به همراه دارد که با وجود جدی بودن بحث نان دلیل بی توجهی مسئولان به این موضوع را نمی دانم.

بازار بر مدار گرانی!/ مهار قیمت ها نیازمند ورود جدی دولت است

بازار میوه و سبزی در ماه رمضان تعریفی ندارد

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به آخرین وضعیت بازار میوه و سبزی در آستانه ماه رمضان اظهار کرد: بازار میوه و سبزی برخلاف سایر اقلام اساسی در ماه رمضان تعریف چندانی ندارد.

به گفته وی؛ با توجه به افزایش تقاضا در روزهای نخست ماه رمضان برای بازار سبزی، قیمت این محصول دستخوش تحولاتی قرار خواهد گرفت و بعد از این برهه زمانی قیمت میوه نه تنها افزایشی نخواهد یافت، بلکه در بازار روبه تنزل است.

برنج و روغن در مدار گرانی

قاسمعلی حسنی، عضو هیئت مدیره اتحادیه بنکداران مواد غذاییدر گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  با اشاره به اینکه سکوت، رکود و آرامش بر بازار اقلام اساسی حاکم است، اظهار کرد: هم اکنون بازار اقلام اساسی بدون مشتری است و در آستانه ماه رمضان، اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.

وی نرخ هر کیلو برنج خارجی 3 هزار و 700 تا 4 هزار و 200 تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به نوسان قیمت ارز و تفاوت 500 تومانی نرخ ارز مبادله ای، قیمت برنج خارجی قبل ازعید با نوساناتی در بازار روبرو شد.

حسنی با اشاره به اینکه قیمت حبوبات نوسان چندانی در بازار نداشته است، بیان کرد: نوسان نرخ حبوبات ناشی از عرضه و تقاضا در بازار مقطعی است که این امر دلیلی برگرانی نیست .

عضو هیئت مدیره اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش نرخ روغن در بازار خبر داد و گفت: قیمت روغن ناشی از عدم توافق توزیع‌کنندگان با تصمیم گیران دولتی با نوساناتی در بازار روبرو شده است.

قیمت گوشت به بالای 50 هزارتومان می رسد

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی درباره آخرین وضعیت بازار گوشت اظهار کرد: بنده اطلاعی از افزایش مجدد نرخ گوشت ندارم ، چراکه در روزهای اخیر انتقادات متعددی به اتحادیه وارد شده است که تا زمان رسیدن ثبات بازار قیمت ها اعلام نمی شود.

این درحالی است که این مقام مسئول چندی پیش نرخ هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه را 49 هزار تومان اعلام کرد و گفته بود: با توجه به صادرات دام زنده و کمبود عرضه در داخل، پیش بینی می شود که قیمت گوشت به بالای 50 هزار تومان در ایام ماه رمضان برسد.

قیمت نهایی محصولات لبنی اعلام نشد

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گفت: با وجود درخواست دامداران و کارخانه های لبنی مبنی بر افزایش قیمت، اما تا کنون ستاد تنظیم بازار قیمت نهایی محصولات لبنی را اعلام نکرده است.

بازار بر مدار گرانی!/ مهار قیمت ها نیازمند ورود جدی دولت است

 افزایش قیمت اجاره در راه است

 بیژن خطیبی، عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن، با بیان اینکه قدرت خرید مردم در بازار مسکن بسیار کاهش یافته است، اظهار کرد: با کاهش 2 درصدی نرخ سود بانکی، قدرت خرید مردم به ویژه برای مصرف‌کنندگان افزایش نمی‌یابد، چراکه هم‌اکنون قیمت مسکن بالاتر از نرخ تورم است و سیر صعودی را طی می‌کند.

وی در ادامه افزود: بازار مسکن هم‌اکنون در شرایط رکود تورمی قرار دارد، زیرا که تورم همیشه در کشور وجود داشته و با توجه به آنکه رکود در این بازار ایجاد شده بخش مسکن دچار شرایط بدی شده است.

خطیبی، تصریح کرد: تصمیمات آنی  دولت التهاباتی را در بازار دلار و سکه ایجاد می‌کند و همین موضوع بر بازار مسکن نیز تایثرگذار است.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: بازار اجاره همواره بستگی به نظر مالکان دارد و مردم نیز چاره‌ای جز پرداخت اجاره ندارند.

وی تأکید کرد: به طور معمول سالانه ۱۰ تا ۱۲ درصد قیمت اجاره افزایش می‌یابد، اما امسال به طور قطع قیمت‌های اجاره بیش‌تر خواهد شد.

به نظر می رسد که برای جلوگیری از سو استفاده برخی افراد و به تعادل رساندن بازار و کاهش فشار بر قشرهای ضعیف  و متوسط جامعه نیازمند حضور جدی مسئولان دولتی در حوزه های مختلف هستیم، به طوریکه در ماه گذشته شاهد بودیم که بازار ارز با دخالت مستقیم دولت به تعادل رسید.

انتهای پیام/

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
واقعا که .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
گرانی شده افت زندگی مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
نمیدونم چی بگم اون بالای هاحقوقشون خوبه پشتشونم محکمه درنظرخودشون هم هیچ مشگلی نیست مامردم عادی هم اگرهمه ازنداری بمیریم مشگل خودمونه ولی ازخدابیخبرندماها هم خدای داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
با این گرونی چیکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
اللهم عجل الولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
به زودی شکر کوپنی و قند کوپنی و شیر کوپنی و گوشت گوپنی و پنیرکوپنی در بین مردم توزیع خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۹ تير ۱۳۹۷
قیمت بطری آب معدنی از ۱۰۰۰ تومن به ۱۵۰۰ تومان افزایش یافته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۹ تير ۱۳۹۷
قیمت بطری آب معدنی از ۱۰۰۰ تومن به ۱۵۰۰ تومان افزایش یافته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۹ تير ۱۳۹۷
چرا مدتی ران گوسفندی بسته بندی در بازار توزیع نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۹ تير ۱۳۹۷
همه دنیا ارزون میشه ایران برعکسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۹ تير ۱۳۹۷
ای داد بیداد
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۸:۱۹ ۰۳ تير ۱۳۹۷
خدا رحم کنه به کشور با این اوضاع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
گراني را مردم تحمل ميكنند گران فروشى را تحمل نميكنند
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۵۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
تورم می آید
تورم می آید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
من مسلمان هستم وطنهم را دوست دارم ولي كالاهاى صنعتي ايرانى را وقتى خواهم خريد كه كيفيت ان بالا باشد و انرا به بهانه كيفيت بالا گرانتر نفروشند. متاسفانه اتفاقي ست كه ميافتد چه بسا كيفيت بالا
Germany
علی
۲۳:۳۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
هر روز باید استرس داشته بایم که همه چیز گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
اقتصاد بیمار ایران را درمان کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۴۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
برنج و روغن در مدار گرانی
قیمت گوشت به بالای 50 هزارتومان می رسد
افزایش قیمت اجاره در راه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
تا صحبت حمايت از توليد و مصرف كالا هاى ايرانى شد همه اجناس را به بهانه گران شدن ارز گران كردند حالا دولت ميتواند جلوي گران فروشان را بگيرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
باعث افتخاره دیگه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
پس دولت کی میخواد ورود کنه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
دولت زودتر دست بکار بشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
د
۲۱:۵۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
از حرف تا عمل راه زیاده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
پس دولت کی میخواد ورود کنه
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۲۰:۱۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
دولت کجایی؟برس به مردم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
کی باید به فکر مردم باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
مسولین به هوش
Germany
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
دلار دوباره به مرز ۶۰۰۰ تومان رسید
رسانه‌های ایران از رسیدن دوباره دلار آمریکا به مرز ۶هزار تومان در ایران خبر می‌دهند. بر اساس این خبرها، یورو نیز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت مرز ۷هزار تومان را رد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
اون از عید نوروز
این هم از ماه رمضان
اون از وام مسکن
این هم از...
-
داراب
۱۸:۵۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
اقتصاد ایران تمام مردم ایران ناامید از زندگی کرده در ضمن تولید کنندگان داخلی از وضعیت موجود سوء استفاده می کنن باید وارادت آزاد بشه تا تولید کننده داخلی مجبور بشه رقابت کنه هم جنس ارزون بده و هم کیفیت جنس بالا بره در غیر این صورت خدا به فریاد مردم برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
تورم تک رقمی افزایش حقوق 6 درصد دلار 4 تومن ثابت پراید داره هر روز ارزون میشه آب و برق بدون تغییر تازه کارت شارژ دو هزار تومنی همون دوهزار تومن مونده خداشاهده الان ده ساله
-
شناس
۱۷:۵۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
الان همه چی خوبه
-
شناس
۱۷:۵۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
الان خوبه باید زمانی برسه که یه دونه برنج بزنین سر سیخ کباب کنین و بخورین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
به قران کاهش تورم همش دروغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
مگردرکشور گرانی هست؟ تورم زیر 5 درصده
Romania
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
مگه میشه مگه داریم
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۱۳:۵۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
مردم صورت خودشون را با سیلی سرخ نگه میدارن
قدرت خرید مردم به شدت اومده پایین
ولی چاره ای نیست از ترس آبرو داری و خجالت نکشیدن جلوی زن و بچه و مهمان باید زیر فشار باشن تا گوشت و مرغ تامین بشه
آخه دولتی ها که حقوق بالای ده میلیون دارن درک میکنن اقشار ضعیف چی می کشن
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۱۳:۵۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
مردم صورت خودشون را با سیلی سرخ نگه میدارن
قدرت خرید مردم به شدت اومده پایین
ولی چاره ای نیست از ترس آبرو داری و خجالت نکشیدن جلوی زن و بچه و مهمان باید زیر فشار باشن تا گوشت و مرغ تامین بشه
آخه دولتی ها که حقوق بالای ده میلیون دارن درک میکنن اقشار ضعیف چی می کشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید یک مدیریت کارآمد برای مهار قیمت ها دست به کار شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
هیچ چیز گرن نمیشه؟؟!!وتورم کمه و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
اره تورم نداریم که همش 58درصده چیزی نیست که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
خواهشا این گرونی ها را پایان دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام روحانی قسم خورده است تا 1400 یک ففیرهم در ایران نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
وقتی میخوان رای بیارن وعده چنین وچنان میدن.اونم از برجام بی فرجام چیشد آنچنان رفاه و حل مشکلات اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
وقتی میخوان رای بیارن وعده چنین وچنان میدن.اونم از برجام بی فرجام چیشد آنچنان رفاه و حل مشکلات اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
"این روز‌ها توهم افزایش قیمت به بازار اقلام اساسی ...." مدتهاست این توهمو مردم با پوست و گوشت و استخونشون دارن حس می کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
دولت در کار هاش اولویت بندی داره فعلا فیلتر کردن تلگرام از نون شب هم واجب تره کل هم و غم مسئولین شده تلگرام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
خواهشا نظارت ها را بیشتر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
با روحانی تا ۱۴۰۰ و تورم تک رقمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
با روحانی تا ۱۴۰۰ و تورم تک رقمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
وضع اقتصادی و شغلی
نا مناسبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام
تو این شرایط گرونی بنگاه های مسکن سود خوبی دارن وباید یه فکری دولت بحال مستاجرها بکنه شرایط بخش مسکن خیلی خرابه به نظر من الان همه چی افتاده دست دلال های مسکن باید جلوی اینا رو گرفت وگرنه هر چقد دوست داشته باشن قیمت گذاری میکنن.
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
مثلا میگن ماه رمضان ماه برکته اما برای کسایی که جنساشون رو گرون میکنند، برای مردم عادی غیر از گرسنگی و بدبختی هیچی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۱:۲۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
امسال نامگذاری شد به نام حمایت از کالای ایرانی. آیا فقط باید از کالای ایرانی حمایت کرد؟ آیا مصرف کننده ایرانی حقی ندارد؟ در سال جدید قیمت اکثر لوازم خانگی تولید داخل با افزایش قیمت چشمگیری روبرو شده. این که نشد به نام حمایت از کالای ایرانی حقوق مصرف کننده که به نان شبش گرفتار است پایمال کنیم. در کنار حمایت از کالای ایرانی اگر قدمی برای کاهش قمیت ها برنداشته ایم لااقل می بایست قیمت ها را تثبیت می کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
در تمام کشورهای اسلامی در استانه ماه مبارک رمضان قیمت کالاها کاهش پیدا میکنه تا ملتهاشون راحت تر و با قیمت مناسب به اقلام اساسی و اولیه برای روزه گرفتن دسترسی داشته باشن اما در کشور ما برعکسه و قیمتها چند برابر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
خود دولت عامل گرانی روزافزون است!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
گرونی به حدی رسیده که دیگه نمیشه مهارش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
گرونی کی تموم میشه مگه نگفتین سال 1400 فقر از بین میرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
سال 1400 قراره تموم شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
حتما هم از بین میره ....
دلت خوشه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
منظورشون این بوده که فقیر از بین میرود..
Germany
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید برای این کارگروه هایی مجرب در تمام استانها تشکیل داد. عده ای باشند که قیمت ها را رصد کنند و عده ای باشند که نظارت نمایند. حتی می توان برای این کار سازمانی تاسیس کرد که در همه استانها و شهرستانها تشکیلات داشته باشد. با این کار می توان ایجاد اشتغال کرد و آمار اشتغال را از اینی که هست بالاتر برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
در تمام کشورهای اسلامی در استانه ماه مبارک رمضان قیمت کالاها کاهش پیدا میکنه تا ملتهاشون راحت تر و با قیمت مناسب به اقلام اساسی و اولیه برای روزه گرفتن دسترسی داشته باشن اما در کشور ما برعکسه و قیمتها چند برابر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
خریدها باید ساماندهی شه وقتی عده ای کالاهای غیر ضروری را فله ای خرید میکنن باعث افزایش بازار تقاضا و گرونی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
خریدها باید ساماندهی شه وقتی عده ای کالاهای غیر ضروری را فله ای خرید میکنن باعث افزایش بازار تقاضا و گرونی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدا کنه همه ی کالاها ارزون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید یک فکر اساسی برای رفع گونی های روز افزون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
تورم مگه 4 درصد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
بازار و مشاغل آزاد هم افزایش قیمتها را حق خودشون میدونند. از افزایش حقوق کارمند، فقط کسری بیشتر دخل، عاید میشه
Germany
اکبر
۰۸:۵۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
قیمت میوه هر روز میاد پایین ولی در عوض قیمت کود و سموم و مواد پلاستیکی افزایش قیمت داره داریم با کشاورزی خداحافظی میکنیم
Netherlands
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
قیمتها برای خانه های کوچک و زیر 15 سال آنقدر بالاست که جز مقروض شدن و خرید خانه ای بی کیفیت عایدی برای ما وام اولی ها ندارد! ما وام مسکن نمیخواهیم، لطفا به فکر کاهش قیمتهای مسکن باشید. اصلا سقف قیمت ندارد! هر کسی هر چه بخواهد قیمت میدهد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
از این به یعد شرایط در حال بهبود چون تلگرام رو فیلتر کردن
آخرین اخبار