رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که با داشتن تصاویر شخصی همسرش او را تهدید و قصد اخاذی از او را داشت توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

پخش نکردن تصاویر شخصی در فضای مجازی برای بخشش مهریهبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه همسرش با داشتن تصاویر شخصی و خصوصی او قصد اخاذی و تهدید وی را دارد بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول بیان کرد: شاکیه مدعی بود همسرش تعداد زیادی عکس شخصی از او را دارد و با توجه به اینکه در حال طلاق و جدایی هستند قصد دارد با تهدید به انتشار آن‌ها در فضای مجازی وی را از گرفتن مهریه‌اش منصرف نماید.

وی افزود: با جمع آوری مستندات و ادله کافی و انجام اقدامات پلیسی متهم در منزل خود دستگیر و به این یگان دلالت داده شد.

سرهنگ مرتضوی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: مطابق ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در پایان با بیان اینکه امروزه اختلافات خانوادگی به فضای مجازی کشیده شده است از شهروندان خواست که در صورت مواجهه با مزاحمت‌های فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا قسمت گزارشات مردمی موضوع را به پلیس فتا اعلام داشته یا به صورت حضوری به مراکز پلیس فتا مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار