مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اعلام کرد: براساس تفاهم های صورت گرفته ،روند صدور ضمانت نامه برای واحدهای صنعتی خسارت دیده از زلزله در استان کرمانشاه سرعت می گیرد.

روند صدور ضمانت نامه برای واحدهای صنعتی خسارت دیده از زلزله سرعت می گیردبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه ،محمد حسین مقیسه گفت:یکی از مشکلات واحدهای صنعتی،عدم امکان تامین وثیقه برای بانک ها برای دریافت تسهیلات است

وی گفت: با توجه به رسالت حمایتی این صندوق، 85 درصد اصل وسود تسهیلات نظام بانکی با صدور ضمانت نامه به نفع بانک ها در مناطق محروم تضمین می شود.

مقیسه تصریح کرد: پس از زلزله کرمانشاه،هیات مدیره این صندوق مصوب کرد به واحدهای صنعتی خسارت دیده ، تا سقف 3 میلیارد ریال ضمانت نامه صرفا با اخذ چک و سفته با تعهد ضامنین تعلق گیرد.

وی افزود: صندوق ،صدور ضمانت نامه با مبالغ بیش از 3 میلیارد ریال با پذیرش ارزش محل اجرای طرح(هرچند دچار آسیب شده باشند) با تعهد ضامنین انجام دهد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: واحدهای صنعتی آسیب دیده که سابقا نسبت به اخذ ضمانت نامه از صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اقدام و ضمانت نامه های صادره مربوط به پرداخت خسارت شده و صندوق نسبت به وصول مطالبات خود اقدام نموده ، تا یک سال استمهال می شوند.

مقیسه تاکید کرد: در جلسه با بانک های استان، تفاهم های خوبی انجام شد که امیدواریم با صدور ضمانت نامه های این صندوق ، مشکل وثیقه بانک ها هم حل شود و در نتیجه روند اعطای تسهیلات سرعت بگیرد.

وی گفت: در شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه فرد مشخصی فقط برای همین موضوع مستقر شده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تصریح کرد:روند صدور ضمانت نامه کاملا بصورت الکترونیکی است و نیاز به مراجعه حضوری ندارد و ما پرونده های واحدهای صنعتی خسارت دیده از زلزله کرمانشاه را بصورت ویژه و با سرعت انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار