سرپرست شبکه بهداشت و درمان سپیدان از توزیع شش هزار و ۷۸۰ دوز واکسن تزریقی و خوراکی در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در سال گذشته خبر داد.

سیاوش کریمی سرپرست شبکه بهداشت و درمان سپیدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با تاکید بر اهمیت تامین و توزیع واکسن در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت روستایی گفت: در سالیان گذشته واکسیناسیون تاثیر به سزایی در کاهش مرگ و میر، به ویژه مرگ و میر کودکان و افزایش رشد جمعیت داشته است.

او ایمن سازی را یکی از کارآمدترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران کودکی خواند و افزود: امروزه انجام واکسیناسیون در دوران بزرگسالی نیز گسترش یافته و باعث محافظت در مقابل تعدادی از بیماری‌های تهدید‌کننده می‌شود.

کریمی ادامه داد: حفاظت افراد در برابر بیماری‌های قابل پیشگیری به وسیله واکسن، مهمترین هدف سازمان جهانی بهداشت بوده است که در همین راستا، مردم مناطق شهری و روستایی شهرستان سپیدان، پارسال با توزیع شش هزار و ۷۸۰ دوز واکسن تزریقی و خوراکی در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت، واکسینه شده اند.

او ادامه داد: از این واکسن‌ها برای پیشگیری از بیماری‌های سل، هپاتیت ب، فلج اطفال، دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، هموفیلوس آنفلوآنزای تیپ ب، سرخک، سرخجه و اوریون بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سپیدان، تصریح کرد: واکسیناسیون در گروه سنی بدو تولد، دو ماهگی، چهار ماهگی، شش ماهگی، ۱۲ ماهگی، ۱۸ ماهگی و شش سالگی در کودکان و در برخی بزرگسالان از جمله مردان بالای ۱۸ سال و زنان سنین باروری، مشمولان نظام وظیفه عمومی و همچنین بیماران تالاسمی و هموفیلی با توجه به شرایط، به صورت خوراکی و یا تزریقی انجام می‌شود.
انتهای پیام/ر

توزیع واکسن تزریقی و خوراکی در مراکز خدمات سپیدان

برچسب ها: درمان ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار