مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در پی وقوع حملات انتحاری در کابل، جان باختن چند نفر را به مردم افغانستان تسلیت گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه، در بیانیه‌ای ضمن تسلیت به مردم افغانستان در پی حملات تروریستی در این کشور بر تعهد اتحادیه اروپا به حمایت از افغانستان در مسیر دستیابی به صلح تاکید کرد.

در بیانیه این اتحادیه آمده است: «مردم افغانستان همچنان سنگین‌ترین هزینه مناقشه در کشورشان را می‌پردازند. آن‌ها همچنین از عدم رعایت حقوق بین‌الملل بشردوستانه رنج می‌برند. غیرنظامیان که اغلب آن‌ها کودکان هستند نباید هرگز یک هدف باشند. امروز صبح (روز دوشنبه) یازده کودک محصل در استان قندهار در جنوب افغانستان در خلال حمله به کاروان ناتو که یک مدرسه را نیز هدف قرار داد، کشته شدند. محل آموزش و تحصیل باید جایی باشد که کودکان بتوانند در کمال امنیت در آن رشد کرده و به مطالعه بپردازند. همچنین دو انفجار در کابل رخ داد که به نظر می‌رسد دومین حمله آن با هدف خبرنگارانی انجام شده که درحال پوشش خبری انفجار بودند. در این حمله نیز دست کم بیست و پنج نفر کشته شدند که نه تن از آن‌ها خبرنگار بودند. شمار زیادی نیز در این حملات زخمی شدند. یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی در حادثه‌ای جداگانه در استان خوست به ضرب گلوله کشته شد. خبرنگاران در افغانستان و جا‌های دیگر، جانشان را برای بازتاب خبری و تصویری وقایع در شرایط دشوار و خطرناک فدا می‌کنند. کار آن‌ها برای مشارکت‌شان در دموکراسی و آزادی‌های بنیادین حائز اهمیت است. اتحادیه اروپا به مردم و مقامات افغانستان به ویژه کسانی که عزیزانشان، خانواده و همکارانشان را در این حادثه از دست داده اند، تسلیت می‌گوید. ما همچنین بهبود فوری حال زخمی‌های این حملات را خواستاریم. اتحادیه اروپا به حمایت از افغانستان در مسیر این کشور در دستیابی به صلح و رفاه برای مردمش ادامه می‌دهد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار