دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده از کشور‌های قاره آفریقا خواست تا از میزبانی مشترک آمریکا به همراه کانادا و مکزیک برای جام جهانی ۲۰۲۶ حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ایالات متحده آمریکا به همراه کانادا و مکزیک خواهان میزبانی مشترک در جام جهانی 2026 هستند، البته مراکش هم یکی از کشورهای خواهان میزبان جام جهانی 2026 است. اما با این وجود قرار است در تاریخ 13 ژوئن (23 خرداد) در جریان برگزاری رقابت های جام جهانی 2018 روسیه میزبان جام جهانی 2026 مشخص شود.

دونالدو ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده شب گذشته (دوشنبه) در ملاقاتی که با محمدو بوهاری، رئیس جمهور نیجریه در کاخ سفید داشت گفت: امیدوارم کشورهای آفریقایی از پیشنهاد مشترک کشورهای آمریکای شمالی برای میزبانی جام جهانی 2026 حمایت کنند.

هفته گذشته، ترامپ حمایت خود را از پیشنهاد مشترک اعلام کرد و در عین حال هشدار داد که  متحدان علیه ایالات متحده در برابر آن لابی خواهند کرد. او روز دوشنبه در کاخ سفید و در دیدار با رئیس جمهور نیجریه بر این موضوع تاکید کرد و گفت: «ما اوضاع را به دقت از نزدیک دنبال می کنیم و از هر کمکی که در این زمینه بتوانند به ما کنند، استقبال ویژه خواهیم کرد.»

پیشنهاد میزبانی مراکش به احتمال زیاد با حمایت قابل توجهی از طرف کشورهای آفریقایی مواجه خواهد شد  و به علاوه چند کشور اروپایی از جمله روسیه، فرانسه و بلژیک نیز اعلام کرده اند که مراکش را در این راه حمایت می کنند.

ESPN در ماه فوریه گزارش داد: به دلیل بخشی از سیاست های خارجی ترامپ ، از جمله ممنوعیت سفر به کشورهای عربی و الفاظی در توصیف کشورهای فقیرتر از جمله آفریقا احتمال
میزبانی مراکش در حال حاضر بسیار زیاد است.

گفتنی است: آمریکا در حالی خواهان میزبانی از مسابقات جام جهانی 2026 شده است که نتوانست راهی جام جهانی 2018 روسیه شود.

انتهای پیام/

تاکید ترامپ بر حمایت کشورهای آفریقایی از میزبانی جام جهانی 2026

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدا به این ترامپ نادان عقل بده
آخرین اخبار