در سال ۹۶ حدود ۲۴ هزار تن ماهی قزل آلای رنگین کمانی در استان چهارمحال و بختیاری تولید شد.

مدیر امور شیلات و آبزیان اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد گفت: در سال گذشته حدود ۲۴ هزار تن ماهی قزل آلای رنگین کمانی در ۴۲۸ مزرعه پرورش ماهی استان تولید شد.

پرویز منصوری افزود: چهارمحال و بختیاری با برخورداری از ظرفیت ها و منابع آبی مستعد جهت تولید ماهی سردابی، در بیش از یک دهه اخیر، رتبه نخست کشوری در این زمینه را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان ارسال عمده محصول ماهی چهارمحال و بختیاری به استان‌های تهران و اصفهان افزود: در سال ۹۶ همچنین حدود ۲۴۰ تن ماهی به کشور‌های امارات، روسیه و عراق صادر گردید.

منصوری اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار نفر در مزارع پرورش ماهی استان مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: بهره برداری از ۹۰ مزرعه تکثیر و پرورش ماهیان سردابی، بهره برداری از تمام ظرفیت سد کارون ۴ برای پرورش سایر گونه‌های آبزیان از جمله ماهیان گرمابی و ماهیان خاویاری، احداث مجتمع پرورش ماهیان سردابی هلن با ظرفیت ۵۰۰ تن در شهرستان کیار، برق رسانی به مزارع پرورش ماهی و احداث بازارچه مصرف آبزیان در سطح چهارمحال و بختیاری از اقدامات شاخص در سال گذشته بود.

منصوری گفت: هم اکنون ۱۰ کارخانه تولید خوراک آبزیان و ۷ کارخانه فرآوری و بسته بندی ماهی قزل آلا در این استان فعال می‌باشد.

وی یادآور شد: استان چهارمحال و بختیاری دارای منابع آبی مستعد و همچنین کارشناسان و بهره برداران متخصص جهت پرورش ماهیان خاویاری نیز می‎باشد که پیگیری برای صدور مجوزهای لازم در این زمینه در حال انجام است.

انتهای پیام/ف

فعالیت ۴۲۸ مزرعه پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار