عملیات محلول پاشی هوایی در جنگل‌های بلوط استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، از انجام عملیات محلول پاشی هوایی با استفاده از پهباد و تجهیزات نوین در جنگل‌های بلوط منطقه مشایخ شهرستان کیار خبر داد.

علی محمدی‎مقدم با اشاره به آلوده شدن ۱۵ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط شهرستان‌های کیار و لردگان به آفت جوانه خوار بلوط گفت: عملیات محلول پاشی با استفاده از پودر BT برای مبارزه با این آفت در جنگل‌های منطقه صورت گرفت.

وی، حذف طعمه خواران را از دلایل افزایش و گسترش آفت جوانه خوار بلوط بیان کرد و افزود: پیش از این برای مبارزه با این آفت، تله‌های فرمونی بر روی درختان نصب شد.

محمدی‎مقدم اضافه کرد: با استفاده از محلول پاشی و نصب تله‌های فرمونی می‌توان در کوتاه مدت از تجدید حیات و زادآوری این آفت جلوگیری کرد.

وی افزود: فعالیت آفت جوانه خوار بلوط از اواخر اسفند هر سال و تا اواخر خرداد سال بعد ادامه دارد که موجب از بین رفتن جوانه‌ها و بی برگی درختان می‌شود.

گفتنی است: یک میلیون و ۴۵۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را اراضی و مراتع طبیعی تشکیل می‌دهد که حدود ۳۳۵ هزار هکتار آن جنگل بلوط می‌باشد.

انتهای پیام/ف

محلول پاشی هوایی برای مبارزه با جوانه خوار بلوط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.