استاندار قزوین گفت: راه اندازی قطار شهری در قزوین برای توسعه حمل و نقل عمومی مرکز استان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان افزود: باید ابتدا شرکت قطار شهری برای راه اندازی ترموا در قزوین تاسیس شود تا بتوان هرچه سریعتر با تعیین سرمایه گذار خارجی برای راه اندازی این طرح اقدام کرد.

زاهدی با اشاره به لزوم حفظ و احیای باغستان سنتی قزوین، گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باغستان‌های سنتی قزوین را ثبت ملی کرده، اما برای نحوه نگهداری از این باغ‌ها و تعیین تکلیف وضعیت باغداران اقدامی صورت نگرفته است.

استاندار افزود: باغی که توجیه اقتصادی برای کشاورز ندارد چگونه ممکن است یک کشاورز برای حفاظت از آن اقدام کند بنابراین باید به وضعیت باغستان‌های سنتی قزوین سرو سامان بخشید.

زاهدی در ادامه با اشاره به راه‌های روستایی استان، گفت: در سال جاری توجه جدی به راه‌های روستایی را در دستور کار قرار داده ایم و برای رفع محرومیت‌ها در مناطق مختلف استان اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکل کم آبی در استان، ادامه داد: اصلاح الگوی کشت باید در اولویت استان قرار گیرد، چون تولید هندوانه و خربزه در یک سرزمین کم آب در اصل صادرات آب است.

استاندار با اشاره به مشکل شورای اسلامی استان قزوین درباره کمبود فضای اداری گفت: می‌توان مرکزی واحد را برای استقرار شورای شهر مرکز استان و شورای استان احداث کرد، چون در سایر مناطق نیز مرکزی واحد در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبارات عمرانی و جاری در شهر‌های کوچک و روستا‌ها به دنبال تغییر قانون تخصیص عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستیم و مجلس شورای اسلامی نیز قصد بازنگری در این قانون را دارد، چون به زیان شهر‌های کوچک و روستا‌ها است.

انتهای پیام/

دیدار استاندار قزوین با اعضای شورای اسلامی

برچسب ها: راه آهن ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار