مبارزه با علف های هرز در مزارع کرمانشاه

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تاکنون کار مبارزه با علف‌های هرز در سطح بیش از 400 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان کرمانشاه انجام شده است.

مبارزه با علف های هرز در مزارع کرمانشاهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فرهاد شریفی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می‌شود مبارزه با علفهای هرز در مزارع گندم و جو استان در نهایت به حدود 450 هزار هکتار برسد.

وی گفت: کار مبارزه با علفهای هرز در مناطق معتدل و گرمسیر استان به اتمام رسیده و مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو مناطق سردسیر استان همچون شهرستان سنقروکلیایی حداکثر تا 10 روز آینده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بیش از 95 درصد مزارع گندم و جو استان علف هرز دارند و تنها مزارعی که در سال زراعی گذشته کشت وجینی داشته‌اند نیاز به مبارزه با علف های هرز نداشته‌اند.

شریفی با بیان اینکه هیچ کمبودی برای تهیه سم مورد نیاز کشاورزان برای مبارزه با علفهای هرز نداشتیم، گفت: از ابتدای سال زراعی جدید تاکنون حدود 300 تن سم در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

شریفی اضافه کرد: برای مبارزه با علفهای هرز در مزارع گندم و جو استان کرمانشاه بیش از 20 نوع سم مبارزه با علف‌های هرز پهن برگ و باریک برگ تدارک دیده شده بود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

کار مبارزه با علفهای هرز در مناطق معتدل و گرمسیر استان به اتمام رسیده است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.