رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: اجرای پیاده‌راه بوعلی، میدان امام و اکباتان را به عنوان یک محور فرهنگی و توریستی ماندگار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ابراهیم مولوی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز شوراها خبرنگاران افزود: اجرای پیاده ‌راه بوعلی، میدان امام و اکباتان یک محور فرهنگی و توریستی ماندگار دوره چهارم و پنجم شوراها است.

وی ادامه داد: جاده برگشت گنجنامه مسیری استراتژیک برای همدان است و قطعا باید مطالعات لازم در این زمینه از طریق مشاور انجام شود.وی با اشاره به اینکه مطالعات لازم در زمینه زمین‌شناسی، توپوگرافی، زیست‌شناسی و آب باید درباره این پروژه انجام شود، اظهار داشت: قطعا نظرات کارشناسان برای اجرا و عدم اجرای این پروژه به کار گرفته می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه فشاری از جانب فرد یا نهادی برای اجرا کردن یا نکردن این پروژه وجود ندارد، بیان کرد:  اجازه دهند محیط همدلی و همکاری که در یک سال گذشته در شهر همدان شکل گرفته و همه در راستای توسعه همدان قدم برمی‌دارند ادامه یابد.

وی در خصوص موقعیت رینگ سوم شهر به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داد: هنگامی که همدان برای نخستین بار در ایران در سال 1307 دارای طرح شهرسازی به صورت طرح دوایر متحدالمرکز می‌شود، پیش‌بینی شده بوده که رینگ‌ها به طور کامل اجرا شود ولی موانع طبیعی موجب شده بعضی از بخش‌ها ناقص اجرا شود.

مولوی اظهار داشت: رینگ سوم نرسیده به میدان امام حسن(ع) شروع می‌شود و در حدود پلیس‌راه همدان و میدان مریانج به رینگ فعلی وصل ‌می‌شود که بخش زیادی از ترافیک عبوری همدان را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح شهید قهاری و سردار همدانی 100 درصد با هزینه جیب شهروندان همدانی احداث می‌شود ولی 20 درصد شهروندان از این تقاطع‌ عبور می‌کنند و بقیه  مورد استفاده مردم استان‌های دیگر همچون کردستان، کرمانشاه و ایلام قرار می‌‎گیرد.

رئیس شورای شهر همدان اضافه کرد: 600 هکتار از زمین‌های متعلق به شهرداری به محدوده شهری اضافه می‌شود و اجرای رینگ سوم از نظر مالی کمک خوبی برای شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه  مصوبه شورای اجتماعی محلات انجام شده است خاطر نشان کرد:این موضوع  در کمیته انطباق فرمانداری است و درحال پیگیری برای انجام کار هستیم.

مولوی بیان کرد: شورای اجتماعی محلات در کار اجرایی و سیاست‌گذاری دخالت نمی‌کنند و انتقال دهنده نظرات، پیشنهادات و انتقادات مردم و شهروندان به شورا برای تصمیم‌گیری‌های کلان هستند.

این مسئول به  وضعیت پردیس سینمایی اشاره کرد واظهار داشت: 18 هزار متر زمین در دولت نهم برای پردیس سینمایی مشخص می‌کنند و شهرداری مکلف می‌شود برای ایجاد پردیس سینمایی زمین در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهد، در قرارداد واگذاری سرمایه‌گذار مکلف می‌شود در سه سال پروانه اخذ کرده، کار را شروع کند و کار را به اتمام رساند ولی عملا هیچ کدام انجام نشده است.

وی با بیان اینکه اداره ارشاد استان همدان مخالف این قضیه است چون معتقد است سرمایه‌گذاران کننده این کار نیستند، گفت: طرحی که برای پردیس سینمایی به شورای شهر همدان ارائه شد در آن یک بخش کوچکی برای سینما در نظر گفته شده بود و مابقی زمین قرار بود به واحدهای تجاری تبدیل شود.

رئیس شورای شهر همدان با اعلام اینکه براساس این طرح مشخص نبود پردیس تجاری است یا اینکه پردیس سینمایی، افزود: مدیریت شهری به دنبال این بود تا با جابه‌جایی میدان بار از این منطقه فعلی، وضعیت آن مناطق را سامان ببخشید نه اینکه با این مجوزها اجازه بهم ریختگی بیشتری را بدهد؛ قرار نیست از چاله درآمده و به چاه در بیاید.

انتهای پیام/ج

اجرای پیاده راه های همدان کاری با محور فرهنگی وتوریستی ماندگاربود

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار