نشست هماهنگی مقامات امنیتی افغانستان به ریاست محمد محقق، معاول دوم ریاست اجرائی برای اتخاذ تدابیر امنیتی در غرب کابل برگزار شد.

نشست «محقق» و مقامات امنیتی افغانستان برای تامین امنیت غرب کابلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نشست هماهنگی مقامات امنیتی افغانستان به ریاست محمد محقق، معاول دوم ریاست اجرائی برای اتخاذ تدابیر امنیتی در غرب کابل برگزار شد.

افضل امان، فرمانده عمومی گارنیزیون کابل، داوود امین، فرمانده پلیس کابل، نصیراحمد ضیایى، فرمانده فرقه ١١١، جنرال شفیع، رئیس امنیت ملی کابل و ننگیالی امین، مسئول امور امنیتی ریاست اجرائی، برخى از نمایندگان وکلای گذر و متنفذین غرب و شرق کابل در این نشست حضور داشتند.

در این نشست، محمد محقق نظرات و دستورات خود را پیرامون اتخاذ تدابیر امنیتی بهتر برای اشتراک مردم در روند ثبت‌نام انتخابات، مخصوصا در مناطق غرب و شرق شهر کابل ارائه کرد.

مسئولين امنيتی حاضر در جلسه وعده سپردند كه ضمن تطبيق برنامه های دقيق امنيتى با همكارى مردم تدابیر لازم را روی دست می گیرند تا شهروندان كابل در اطمینان خاطر به مراكز ثبت نام رفته و جهت اشتراك در انتخابات پيش رو سهم گسترده و فعال بگيرند.

این در حالی است که شورای علمای شیعه افغانستان به دنبال حمله انتحاری ۲ ثور/ اردیبهشت به یک مرکز توزیع تذکره در غرب کابل که ۷۰ کشته و ۱۲۰ زخمی برجای گذاشت، خواستار عدم حضور مردم در مراکز ثبت‌نام رای‌دهندگان تا زمان حضور اطمینان از امنیت این مراکز شده بود.

در پی این موضوع، رئیس‌ جمهور افغانستان در دیدار با هیاتی از شورای علمای شیعه افغانستان، تدابیر جدید امنیتی را برای غرب کابل، به خصوص تبدیل حوزه سیزدهم امنیتی به دو حوزه را منظور کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار