نیکول پاشینیان، رئیس حزب میثاق ملی و رهبر اعتراضات اخیر ضد حزب حاکم جمهوری خواه ارمنستان نتوانست رای اعتماد اکثریت مجلس ملی این کشور را کسب کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیکول پاشینیان، رهبر اعتراضات اخیر علیه حزب حاکم جمهوری خواه ارمنستان نتوانست رای اعتماد اکثریت مجلس ملی این کشور را کسب کند.

پاشینیان رئیس حزب میثاق ملی و رهبر اعتراضات اخیر در ارمنستان علیه حزب حاکم جمهوری خواه، تنها نامزد این رای گیری بود.

وی بعد از این که نتوانست رای اعتماد مجلس را کسب کند، گفت: «متاسفم از این که ما موفق نشدیم به یک نتیجه واحد برسیم کشور ما نیاز به آرامش دارد و به نظرمی رسد هنوز تا رسیدن به این آرامش باید صبر کنیم.»

حالا پاشینیان با رای گیری دیگری مواجه است که قرار است هفته دیگر برگزار شود وضعیتی که برای وی گویا چندان غیرمنتطره نبود.

وی شب گذشته تصریح کرد: «بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده جلسه حزب جمهوری خواه به ریاست سرژ سرکیسیان نخست وزیر سابق و رییس این حزب برگزار شده و در این جلسه تصمیم بر این شده که جمهوریخواهان این رای گیری را با شکست روبرو کنند.»

اما منتقدان پاشینیان از حزب جمهوریخواه، وی را به تناقض گویی درباره سیاست خارجی ارمنستان متهم کردند، با تاکید بر این که پاشینیان هیچ برنامه خاصی در باره مشکلات کشور ارائه نکرد.

به گفته ادوارد شارمازانف سخنگوی حزب جمهوریخواه، پاشینیان زمانی که نماینده مجلس بود بر حزب جمهوریخواه فشار وارد می‌کرد که باید ارمنستان هر چه زودتر از از اتحادیه اقتصادی اورآسیا و سازمان پیمان امنیت جمعی خارج شود و حالا در نقش نخست وزیر اعلام می‌کند که همکاری با این سازمان‌ها به نفع ارمنستان است.

تناقض گویی‌های وی باعث سلب اعتماد از او می‌شود. انتخابات مجلس ارمنستان پس از چند روز اعتراضات خیابانی طرفداران پاشینیان علیه حزب حاکم جمهوری خواه برگزار شد، اعتراضاتی که سرژ سرکیسیان نخست وزیر را مجبور به استعفا کرد.

ارمنستان حالا نخست وزیر ندارد و تنش‌های سیاسی دوباره جایگزین آرامشی شده که آرام داشت به این کشور باز می‌گشت، روز‌هایی سخت برای مردم ارمنستان که امیدوار هستند آرامش هر چه زودتر به کشورشان بازگردد، در پیش است.

انتهای پیام/

عدم رای اعتماد مجلس ارمنستان به رئیس حزب میثاق ملی

برچسب ها: آسیا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار