استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: توانمندسازی و کادرسازی مدیریتی در بین زنان، موضوع مهمی است که مدیران استان باید نسبت به آن توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ خدابخش در نشست با کارشناسان اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری، با اشاره به جمعیت حدود ۲ میلیون نفری زنان استان، اظهار داشت: مجموعه امور بانوان استانداری باید همه این جمعیت را همکار خود بدانند و از ظرفیت آن‌ها استفاده کنند.

وی افزود: در بعضی از بخش‌ها مانند آموزش و تحصیلات، حضور بانوان سازوکار خود را پیدا کرده است؛ اما در برخی از بخش‌های دیگر باید وقت و انرژی بیشتری صرف شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر توانمندسازی و آموزش بانوان استان، استفاده از ظرفیت همه زنان و معرفی زنان نخبه و موفق در حوزه‌های مختلف را خواستار شد و گفت: فعالیت‌های حوزه بانوان باید به صورت تخصصی انجام شود.

خدابخش تصریح کرد: در بعضی از بخش‌ها مانند آموزش حضور بانوان سازوکار خود را پیدا کرده است، اما در برخی از بخش‌های دیگر باید وقت و انرژی بیشتری صرف شود.

وی، اشتغال زنان به‌ویژه زنان سرپرست خانوار را مقوله‌ای مهم خواند و یادآور شد: باید با تشکیل کارگروهی ویژه، بخشی از امکانات استان را به این سمت هدایت کنیم که توانمندسازی و آموزش بانوان از جمله اقدامات ضروری است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه تخصصی شدن مباحث مربوط به زنان در حوزه اجتماعی را نیز ضروری دانست و گفت: از دیدگاه‌های صاحب‌نظران در این حوزه استفاده شود.

وی همچنین تمرکز بر موضوع زنان آسیب‌پذیر، پیگیری برای ایجاد امکانات مناسب ورزشی برای بانوان، استفاده از همکاری دستگاه‌ها در حوزه بانوان و معرفی زنان موفق و انتقال تجارب آن‌ها به زنان جامعه از طریق تهیه برنامه‌های متنوع تلویزیونی را مورد تأکید قرار داد.

خدابخش با اشاره به انتصاب دو بخشدار زن در آذربایجان‌شرقی، حضور بانوان در سطوح مدیریتی را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و بیان کرد: توانمندسازی و کادرسازی مدیریتی در بین زنان، موضوع مهمی است که مدیران استان باید نسبت به آن توجه داشته باشند.

در این نشست ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های پروین اشراقی، مدیرکل پیشین امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی، رقیه صادق‌زاده به‌عنوان مدیرکل جدید این دفتر معرفی شد. 

 

انتهای پیام/ش

تاکید بر توانمندسازی و کادرسازی مدیریتی در بین زنان

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.