یک نظرسنجی جدید نشان داد حدود ۸۰ درصد مردم کره جنوبی به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اعتماد دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مجله تایم، به نظر می‌رسد نشست اخیر در مرز دو کره، دیدگاه یک ملت را تغییر داده است. نشست روز جمعه «کیم جونگ اون» و «مون جائه این» موجب شد 78 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی "مرکز تحقیقات کره" اعلام کنند به رهبر کره شمالی اعتماد دارند.

این در حالی است که حدود یک ماه و نیم پیش یک نظرسنجی از سوی موسسه گالوپ نشان داد تنها 10 درصد مردم کره جنوبی به رهبر کره شمالی اعتماد دارند؛ اما پس از نشست کیم جونگ اون و مون جائه این، میزان اعتماد مردم کره جنوبی به رهبر کره شمالی به طور چشمگیری افزایش یافته است.

نشست سران دو کره مملو از صحنه‌های غیرمنتظره بود: صحبت‌های خصوصی کیم جونگ اون و مون جائه این، پیاده‌روی صمیمانه آنها با یکدیگر، دست در دست هم دادن سران دو کره و شوخی‌های رهبر کره شمالی که پیش از این هیچگاه با خبرنگاران به طور زنده گفتگو نکرده بود. علاوه بر این، سران دو کره با امضای اعلامیه‌ای پایان 7 دهه خصومت میان دو کشور را اعلام کردند.

35 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مرکز تحقیقات کره، نشست سران دو کشور را موفقیتی بزرگ در راستای رفع تنش‌ها در شبه جزیره کره دانستند. حدود 30 درصد شرکت‌کنندگان نیز اظهار کردند خوشحالی مون جائه این در دیدار با رهبر کره شمالی یکی از تاثیرگذارترین صحنه‌های این نشست بود.

در حال حاضر محبوبیت رهبر کره شمالی با اعتماد 78 درصدی مردم کره جنوبی دست کمی از محبوبیت رئیس جمهور این کشور ندارد. میزان محبوبیت مون جائه این 86 درصد اعلام شده است که این میزان اختلاف زیادی با میزان محبوبیت روسای جمهور سابق این کشور دارد.

گفتنی است کره شمالی و کره جنوبی در حالی به سمت رفع تنش‌های 70 ساله و آشتی با یکدیگر پیش می‌روند که آمریکا از سال گذشته فشارها بر کره شمالی را برای منزوی کردن این کشور به شدت افزایش داده است. کیم جونگ اون علاوه بر سفر روز جمعه به کره جنوبی، ماه گذشته برای اولین بار به چین نیز سفر کرد.

انتهای پیام/

افزایش محبوبیت رهبر کره شمالی در کره جنوبی

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار