پارلمان ارمنستان تاریخ انتخاب نخست وزير جديد اين کشور را هشتم مه اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پارلمان ارمنستان روز چهارشنبه، ۸ مه (۱۸ اردیبهشت) را به عنوان تاریخ جدید رای گیری برای انتخاب نخست وزیر این کشور اعلام کرد.

پارلمان ارمنستان روز گذشته برای انتخاب نخست وزیر جدید رای گیری کرد، اما نیکول پاشینیان تنها نامزد و رهبر مخالفان و سازمان دهنده اعتراضات در این کشور، آرای لازم را کسب نکرد. نمایندگان حزب حاکم با نامزدی او مخالفت کردند.

چنانچه پارلمان بار دیگر نتواند نخست وزیر را انتخاب کند، منحل می‌شود و انتخابات پارلمانی زودهنگام اعلام خواهد شد.

تجمع ده‌ها هزار نفری مخالفان ۲۳ آوریل به کناره گیری سرژ سرکیسیان رئیس جمهور پیشین این کشور منجر شد که به عنوان نخست وزیر انتخاب شده بود. نمایندگان شش روز قبل سرکیسیان را به عنوان نخست وزیر انتخاب کرده بودند. او به مدت ۱۰ سال رئیس جمهور این کشور بود. پاشینیان هنوز اعلام نکرده است آیا بار دیگر نامزد خواهد شد یا خیر.

او روز سه شنبه پس از رأی گیری، «سونامی سیاسی» را در این کشور وعده داد و حزب جمهوری خواه را به تلاش برای «دزدیدن پیروزی مردم» متهم کرد.

ده‌ها هزار تظاهرکننده روز چهارشنبه به تصمیم پارلمان در مخالفت با انتخاب پاشینیان به عنوان نخست وزیر اعتراض و ایروان، پایتخت را فلج کردند. تظاهرات دیگری قرار است ساعت ۱۳ به وقت گرینویچ در مرکز ایروان برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار