صدراعظم آلمان اعلام کرد این کشور «فعلا» از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ حمایت می‌کند و در کنار آن ایستاده است.

مرکل: آلمان «فعلا» در کنار برجام ایستاده است و از آن حمایت می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری نیویورک تایمز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، امروز در سخنانی اظهار کرد آلمان فعلا در کنار توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) ایستاده است و از آن حمایت می کند.

مرکل گفت توافق هسته ای با ایران باید کماکان حفظ شود. با این حال، صدراعظم آلمان از رژیم صهیونیستی خواست اسناد و مدارک (ادعایی) درباره برنامه هسته ای ایران را که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، در شوی مضحک دوشنبه شب خود از آنها به اصطلاح رونمایی کرد، در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دهد تا صحت آن ها بررسی شود.

در ادامه گزارش آمده است صدراعظم آلمان همچینن افزود علاوه بر توافق هسته‌ای، می توان با ایران درباره موضوعاتی که وی آن ها را وابسته به برجام خواند، نیز گفتگو کرد: موضوعاتی از قبیل برنامه‌های توسعه موشک های بالستیک، «نفوذ» این کشور در سوریه و اینکه پس از انقضای محدودیت های هسته‌ای ایران (طبق قرارداد سال 2015) چه خواهد شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قصد دارد این کشور را از توافق هسته ای ایران و شش قدرت جهانی که سال 2015 میلادی در دوران ریاست جمهوری آمریکا به امضا رسید، خارج کند. از سوی دیگر، اسرائیل نیز بارها یا انتقاد شدید از برجام خواستار لغو آن است. نمایش مضحک دوشنبه شب نیز با هدف ترغیب ترامپ به خروج از این توافق صورت گرفت.
انتهای پیام/

تأکید مرکل بر حمایت آلمان از برجام در مقطع کنونی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار