امام جمعه پلدخترگفت: حاکمیت ولایت فقیه نوعی تمرین و آمادگی برای پذیرش حکومت امام زمان (عج) و استقرارحکومت دینی آرزوی تمام انبیا بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدسوری دراجتماع شرکت کنندگان در جشن نیمۀ شعبان در بوستان ولایت پلدختر گفت: یکی ازویژگی‌های یاران صاحب الزمان این است که اهل عبادت و صلابت هستند یعنی کسانی میتوانند جایگاه خودشان را در بین یاران امام عصر (عج) ببینند و در حکومت امام عصر (عج) جایگاهی برای خودشان بدانند که اهل عبادت باشند.

وی افزود: امام صادق (ع) در اوصاف یاران امام عصر (عج) می‌فرماید که شب‌ها را به عبادت و روز‌ها را با روزه گرفتن به پایان می‌رسانند یعنی اهل عبادتند و عبادت در زندگی آنهامعنا دارد و کسانی که اهل عبادت نیستند نمی توانند خودشان را در گروه یاران امام عصر بدانند.

«سوری» با اشاره به روایتی از قول امام علی (ع) جان نثاری را از دیگر خصوصیات و ویژگی‌های یاران واقعی امام زمان (عج) عنوان  کرد و گفت: یکی دیگر از خصوصیات یاران امام عصرجان نثاری و شهادت طلبی است یعنی اینکه جان خود را سپر امام زمان خود می‌کنند.

امام جمعۀ پلدختر بیان کرد: حضرت علی (ع) دریکی از خطبه هایش می‌فرماید انسان مؤمن زمانی که احساس کندجانش درخطراست باید اموالش را سپر جانش کند، اما اگر احساس کند دینش در خطر است باید جانش را سپردینش قرار بدهد و کسی که ادعا می‌کند یارامام زمان (عج) است باید این آمادگی را داشته باشد تا مانند یاران سیدالشهدا جان خود رافدای امام زمانش کند.

حجت الاسلام و المسلمین سوری ورع و پاکدامنی، دوری از گناه ریا و تزویر را از خصوصیات یاران واقعی امام زمان (عج) دانست و افزود: در زندگی یاران امام زمان (عج) حقیقت ایمان موج می‌زند و شخصی می‌تواند خودش را یار امام زمان بداند که صفت انتظار را در خود تقویت کند.

انتهای پیام/د

سخنرانی امام جمعه پلدختر در مراسم جشن ولایت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.