اولین آزمایشگاه پژوهشی استخوان و مفصل کشور با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شد.

بهره برداری از نخستین آزمایشگاه پژوهشی استخوان و مفصل کشور در مشهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ معاون مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه آزمایشگاه پژوهشی استخوان و مفصل زیر مجموعه مرکز تحقیقات ارتوپدی  به بهره برداری رسیده است گفت:وسعت دادن پژوهش‌ها در زمینه مفاصل و ارتوپدی از اهداف ایجاداین آزمایشگاه است تا ما را در زمینه پژوهش‌های استخوانی و مفاصل در حوزه ارتوپدی به رشد مورد نظر برساند.

دکتر کچویی  افزود:در قسمت بالینی در حوزه ارتوپدی رشد لازم به دست آمده است و در قسمت علوم پایه شامل پژوهش‌های بافتی و بیومکانیک (مهندسی بافت و مکانیک) پژوهش‌ها و تحقیقات خود را آغاز کرده‌ایم.

وی گفت: برای رسیدن به موفقیت در این خصوص ایجاد آزمایشگاه ضروری بود؛ که از دو سال قبل مکانی به وسعت ۲۰۰ مترمربع جهت ایجاد آزمایشگاه مشخص و با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ساخت، تجهیز و جانمایی آزمایشگاه انجام شد.

معاون مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: در حال حاضر دو عضو هیأت علمی تمام وقت، دو نیروی پستاک و ۱۷ دانشجوی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در آزمایشگاه مشغول به انجام کار‌های تحقیقاتی است.

دکتر کچویی خاطر نشان کرد: در قسمت پایه ما نیازمند کشت‌های سلولی و جایگزین کردن بافت‌های غضروفی آسیب دیده می‌باشیم. یکی از موفقیت‌های جهان دانش کشت‌های سلولی و ساخت داربست‌های غضروفی است؛ که در آزمایشگاه تولید و به دست جراح داده می‌شود.

وی گفت: جراح نیز از این محصول برای درمان آسیب‌های غضروفی؛ که در بیماران و ورزشکاران ایجاد می‌شود استفاده می‌کند. ما تلاش داریم تا در آسیب‌های رباط ها، کشت و تولید بافت‌های رباط و نقائص استخوانی که نیازمند به پیوند استخوان است نیز موفق عمل کنیم.

معاون مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه در حال حاضر از سه قسمت مهندسی بافت (علوم پایه)، مهندسی مکانیک (سختی و نرمی ابزار‌هایی که استفاده می‌شود) و علوم بالینی (اعمال جراحی) تشکیل شده است.

دکتر کچویی گفت: ما تلاش داریم تا محصول را تولید و تحقیقات پایه را با همت اساتید گروه انجام داده و کل مسیر پژوهشی، درمانی و بالینی را از صفر تا صد طی کنیم؛ تا محصول مورد نظر خود را در بازار به مصرف برسانیم.

وی با اشاره به اهمیت تولید محصولات پزشکی با کیفیت در داخل افزود در محصولات پزشکی تولیدات داخل کشور دارای کیفیت بسیار مناسبی هستند و این امر در حوزه ارتوپدی از نظر گرفت‌های استخوانی و ... کاملا با محصولات خارجی رقابت می‌کند.

معاون مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: لوازمی مانند پیچ پلاکی که ما استفاده می‌کنیم دارای کیفیت بسیار بالایی است و از این بابت راضی هستیم به نحوی که اکنون به دلیل کیفیت محصولات داخلی از این محصولات استفاده می‌کنیم.
 
انتهای پیام//ا.س
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار