رییس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با بهره برداری از سد حاجیلرچای ورزقان یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست آن آبیاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فتحی رییس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با بهره برداری از این سد از هدررفت سالانه ۷۰ میلیون مترمکعب آب جلوگیری می‌شود و زمینه توسعه کشاورزی شهرستان ورزقان سرعت می‌گیرد.

سد حاجیلرچای با ظرفیت ۵۰ میلیون مترمکعب ذخیره سازی آب در ۱۳۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده و حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ پیش از این گفته شده بود که این سد در سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اولویت توسعه کشاورزی در شهرستان‌ها اضافه کرد: بر این اساس صدور مجوز صنایع تبدیلی کشاورزی باید متناسب با ظرفیت تولید شهرستان‌ها باشد.

فتحی افزود: مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها و ادارات تابع باید برای تقویت وحدت رویه و تعامل بیشتر تلاش کنند، زیرا در این صورت برای خدمت به بهره برداران یک صدا خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این راستا باید همه مراکز خرید تضمینی گندم به موقع ساماندهی شده و اطلاع رسانی لازم از طریق تعاونی‌های روستایی انجام گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: ثبت اطلاعات گندم کاران تا پایان دوازدهم اردیبهشت ماه یک ضرورت برای تسهیل در خرید محصول دانه گندم کشاورزان است.

وی تاکید کرد: برای این منظور مسایل و مشکلات مالکیت اراضی نیز باید در کمیته رفع تداخلات شهرستان‌ها و در نهایت در سطح استانی ساماندهی شوند تا فعالیت‌های تولید کنندگان و سرمایه گذاران تسهیل شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و حادث شدن تغییر اقلیم در بخش دام ناگزیر هستیم که از دام سنگین صنعتی دو منظوره استفاده کنیم که ضریب تبدیل بالایی دارند.

فتحی خاطرنشان کرد: ضروری است دام سبک را با توجه به وضع مراتع و تولید علوفه کاهش دهیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: جهاد کشاورزی استان برای ۱۰ میلیون مترمکعب در سال از نظر سطح عملیات کشاورزی، الگوی کشت و نوع کاربری برنامه ریزی می‌کند.

وسعت باغات و قلمستان‌های آذربایجان شرقی ۹۵ هزار و ۸۲۲ هکتار است و ۱۱۵ هزار و ۵۲۲ بهره بردار در زیربخش باغداری استان فعالیت می‌کنند. 

 

انتهای پیام/ش

سد حاجیلرچای 1200 هکتار زمین کشاورزی را آبیاری می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار