آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در مصاحبه با یک روزنامه روسی مدعی شد چرا ایران با وجود ذخائر نفت و گاز باید انرژی هسته‌ای داشته باشد!

ایران با این همه منابع نفت و گاز چرا باید انرژی هسته‌ای داشته باشد؟!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه روسی کومرسانت، ضمن طرح اتهامات همیشگی در خصوص تلاش ایران برای ساخت تسلیحات هسته‌ای گفت: چرا ایران با وجود منابع عظیم نفت و گاز باید نیاز به غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد؟!

این در حالیست که امروزه لزوم استفاده از منابع انرژی جایگزین به جای سوخت‌های فسیلی و همچنین کاربردهای خاص انرژی هسته‌ای در حوزه‌های مختلف علم بر هیچکس پوشیده نیست.

لیبرمن در این مصاحبه درباره نمایش تلویزیونی اخیر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی (اینجا) که در آن با طرح ادعای دستیابی سازمان جاسوسی موساد به آنچه او «اسناد محرمانه برنامه هسته‌ای ایران» خواند، کشورمان را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد، گفت: افشاگری نخست‌وزیر (نتانیاهو) نشان داد که ایران هرگز جاه‌طلبی‌های هسته‌ای خود را کنار نگذاشته است.

وی مدعی شد ایرانی‌ها فعالانه هم به دنبال غنی‌سازی اورانیوم و هم به فکر ساخت سلاح هسته‌ای بودند و پس از برجام این برنامه را تنها به خاطر کسب منفعت حداکثری از این توافق به صورت موقت متوقف کرده‌اند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سپس برای زیر سوال بردن موضع ایران در خصوص استفاده غیرنظامی از انرژی هسته‌ای به طرح یک پرسش مضحک پرداخت و گفت: «اصلا چرا ایران با وجود ذخائر غنی نفت و گاز نیاز به غنی‌سازی اورانیوم دارد؟! این نشان می‌دهد که هدف ایران چیز دیگری است!»

لیبرمن همچنین در بخش دیگری از مصاحبه خود با این روزنامه روسی، گفت اسرائیل انتظار دارد که روسیه منافع حیاتی آن در خاورمیانه را درک کرده و از آنها حمایت کند.

وی گفت اسرائیل به تحریم‌های غرب علیه روسیه نخواهد پیوست، همانطورکه بر خلاف کشورهای غربی در پی مسئله مسموم شدن سرگئی اسکریپال (جاسوس سابق روس‌تبار) در انگلیس دیپلمات‌های روسیه را اخراج نکرد، اما انتظار دارد که مسکو نیز برای جبران این مسئله، منافع تل‌آویو را در منطقه در نظر بگیرد و در برابر سوریه و ایران از آن حمایت کند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین درباره فروش سامانه موشکی S-300 روسیه به سوریه گفت اگر این سامانه پدافندی علیه جنگنده‌های اسرائیلی به کار گرفته نشود، اسرائیل مشکلی با فروش آن به سوریه ندارد اما اگر به سمت جنگنده‌های اسرائیلی شلیک کند، تل‌آویو به آن پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
این نشانه مغر تهی اوست
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۱۹:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
ايران عضو ام پي تي است وميتواند اورانيوم غني شده داشته باشد و مايل نيست سلاح هسته ايي داشته باشد چرا كه بدون داشتن سلاح هسته ايي شما از ايران به شدت ميترسيد ضمناً چرا شما كلاهكهاي هستهايي فراوان داريد وهيچ مجوزي نداريد پس بهتراست ساكت باشيد تا نابودي سرزمين اشغاليتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر صهیونیست
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۱۳:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
چقدر از ایران میترسید؟ شما صهیونیست های ترسو خفه شید اشغال گر ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
دوغتو بنوش بابا. تو به فکر یه سوراخ موش برای 25 سال آینده باش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
زرشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۵۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
به تو چه
من نمی فهمم چرا کشور ما زیربار برجام رفت چرا آمریکا انرژی هسته ای داشته باشه ولی ما نداشته باشیم؟
واقعا سر مون کلاه گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا باید یک مشت اروپائی صهیونیست کشور فلسطین را اشغال و ساکنین آنرا کشتار ، آواره و یا حبس کنند ؟
چرا این رژیم جنایتکار باید اجازه داشته باشد فعالیت های هسته ای مخفیانه داشته باشد ؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۵:۲۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
اینکه افراد بیسواد و کوته بین بیان و پست های بالای مملکت را اشغال کنن تنها اختصاص به کشور ما نداره //قبول دارید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
پس اس ۳۰۰ رو سریعا به سوریه بدن
Qatar
سعید
۰۱:۱۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
اتش نشانی براش بفرستید مثل اینکه بدجوری ازتوداره میسوزه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
چه سوال مسخره ای پرسیده است منابع نفت و گاز به زودی تمام خواهد شد و همچنین نفت و گاز الوده کننده هوا است و نسبت به انرژی هسته ای نیروی خیلی کمتری تولید می کند همچنین انرژی هسته ای کاربرد وسیع دارویی و اقتصادی و کشاورزی و غیره دارد ولی نفت و گاز ندارند و پیشرفت علمی هر کشوری در اینده به لطف دانش هسته ای امکان پذیر است
آخرین اخبار