شرکت ایتالیایی Eni میدان نفتی جدیدی در صحرای غربی مصر کشف کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی on live مصر در خبر فوری اعلام کرد: شرکت ایتالیایی Eni میدان نفتی جدیدی در صحرای غربی مصر کشف کرده است.

بنا بر اعلام این شرکت، میدان نفتی جدید در منطقه جنوب غربی ملیحه در صحرای غربی در 103 کیلومتری شمال دشت سیوه قرار دارد. شرکت Eni در بیانیه ای خبری که در سایت خود منتشر کرد آورده است: پیش بینی می شود میانگین استخراج نفت سبک 2300 بشکه در روز خواهد بود .

این شرکت در حال برنامه ریزی برای حفر چاه های اکتشافی دیگری در نزدیکی این منطقه است که در صورت موفقیت، منطقه جدیدی از تولید نفت در مصر ایجاد می کند. وزارت نفت مصر و شرکت Eni تاکنون میزان ذخیره نفتی این میدان جدید را مشخص نکرده اند. یکی از مسئولان وزارت نفت مصر در این خصوص گفت: هم اکنون ذخیره نفتی در میدان فاگور که بخشی از کشف جدید شرکت Eni به شمار می آید در حال ارزیابی است.

Eni در آگوست سال 2015 نیز میدان گازی ظهر در دریای مدیترانه را کشف کرد که بزرگترین میدان گازی در این منطقه است. این شرکت ایتالیایی از سال 1954 در مصر فعالیت می کند و امتیاز کشف و استخراج در جنوب غرب ملیحه در صحرای غربی را به طور کامل در اختیار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مصر ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار