کارشناس هواشناسی گفت: امروز فعالیت سامانه بارشی در 9 استان کشور منجر به وقوع سیلاب و آب گرفتگی معابر خواهد شد.

احتمال وقوع سیلاب و آب گرفتگی معابر در برخی استان‌ها/سامانه بارشی در برخی مناطق کشور تا سه روز آینده فعال می‌شودامین حسین نقشینه، کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباه آخرین وضعیت احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در برخی استان ها اظهار کرد: امروز سامانه بارشی در استان های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، مرکزی، اردبیل، لرستان،  غرب و جنوب اصفهان، غرب و جنوب یزد و کرمان فعال بوده و در این مناطق سبب آب گرفتگی معابر خواهد شد.

به گفته وی؛ امروز احتمال وقوع سیلاب و تگرک در استان های آذربایجان غربی شرقی، اردبیل، زنجان، مرکزی، اردبیل،لرستان، غرب و جنوب اصفهان، غرب و جنوب یزد و کرمان را خواهیم داشت.

نقشینه با اشاره به اینکه در سه روز آینده سامانه بارشی فعالی با شدت و ضعف در مناطق مختلف کشور فعال است، افزود: براین اساس اوج ناپایداری ها بر استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان،کردستان،کرمانشاه، مرکزی، یزد، کرمان و شمال فارس خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: برای شنبه و یکشنبه در استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، ایلام، کردستان، کرمانشاه و مناطقی از همدان مرکزی، لرستان، اصفهان، یزد، کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی شمال استان تهران بارش باران پیش بینی می شود که با توجه به ماهیت بارش های بهاره همراه با رگبار و رعد و برق آب گرفتگی معابر در برخی مناطق شهری و روستایی این استان ها را خواهیم داشت.

وی از احتمال تگرگ و اصابت صاعقه در مناطق مستعد این استان ها در دو روز آتی خبر داد.

به گفته نقشینه، در دو روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

انتهای پیام/

تلاطم دریای عمان در دو روز آینده

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۵:۰۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
وای هر طرف خیابون میریم همش چاله وچوله است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
الان که فصل زمستون اومده خداکنه زمستون تابستون نشه لااقل نیت خیر همین مردمی که توی هفت آسمون یه ستاره ندارن زمستون گردوخاک نخوریم آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
چی میگی؟
آخرین اخبار