گوشه‌ای از زندگی نامه شهید سیف الله باقرپور از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.
شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.
شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید سیف الله باقرپور یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛

شهید سیف ا... باقرپور در سال1347 یكی از روستاهای نقده به نام بارانی عجم متولد گردید. تحصیلات دوره ابتدائی را در همان روستا سپری نمود و برای ادامه تحصیل به روستای محمدیار رفت و تا پایه دوم راهنمائی ادامه تحصیل داد.
شهید سیف ا... بعد از انقلاب و با آغاز فرمان امام در جهت تشكیل بسیج بیست میلیونی به عضویت بسیج درآمد و در كنار بسیجیان، این لشكر مخلص خدا، از طریق كمیته انقلاب اسلامی عازم جبهه های حق علیه باطل گردید و در این مدت كه افتخار خدمتگزاری به امت حزب الهی و شهیدپرور را داشت، هیچگاه از شهادت نهراسید و حتی یك بار در عملیات مجروح گردیده بود.

یكی از عوامل مؤثری كه موجب شد شهید به جبهه اعزام شود عشق و علاقه به انقلاب و امام بود. چنان كه شهید در خاطرات خود از دوران حضور در جبهه اظهار داشته كه: جبهه هر لحظه اش خاطره است. چه زیباست پرواز به سوی ا... و چه شیرین است پر گشودن به سوی معبود و چه شیرین است قرار گرفتن، در قله بودن و فنا شدن در هستی و آغاز زندگی جاوید.

شهید فردی خوش اخلاق و خوش رفتار بود و با اخلاق اسلامی خود در جمع دوستان و آشنایان محبوبیت خاصی داشته و آنان مجذوب اخلاق و برخورد اسلامی وی می شدند. چنان كه برخی از آنان اظهار داشته اند به علت رفتارهای شایسته وی جذب نیروهای بسیجی می شدند تا وفاداری خود را نسبت به انقلاب و اسلام نشان دهند و همواره پشتیبان انقلاب و ولایت فقیه بوده و از رهروان صدیق خط امام باشند.

شهید جهت انجام خدمت سربازی از طرف كمیته به منطقه عملیاتی شلمچه اعزام شد و یك بار نیز مجروح شده و جهت مداوا به پشت جبهه برده می شود و پس از بهبودی كامل به خانواده خود اطلاع می دهد كه مجروح شده بوده است. پس از مرخصی كه حتی دو روز از مرخصی اش نیز باقی مانده بود مجدداً به جبهه عازم شد و در تاریخ67/2/31 در منطقه عملیاتی شلمچه در اثر اصابت تركش دشمن بعثی از ناحیه سر مجروح شده و به فیض عظیم شهادت رسید.
انتهای پیام/

بیوگرافی شهید سیف الله باقرپور

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار