سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت آمریکا مانع از انتقال کمک‌های بشردوستانه سازمان‌های بین‌المللی به اردوگاه آوارگان در رکبان، التنف و رقه می‌شود.

مانع‌تراشی آمریکایی‌ها در انتقال کمک‌های بشردوستانه به آوارگان سوریبه گزارش حوزه  تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت آمریکا مانع از انتقال کمک های بشردوستانه سازمان های بین المللی به اردوگاه آوارگان در رکبان، التنف و رقه می شود.

کوناشنکوف گفت: «برخلاف بیانیه های امیدوارکننده پیشین، نمایندگان آمریکا همچنان در تحویل کمک‌های بشردوستانه به اردوگاه آوارکان رکبان که میزبان پنجاه هزار سوری است و اکثریت آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند، ممانعت ایجاد می‌کند. فرماندهی منطقه ای آمریکا از تضمین عبور امن کاروان های امدادی سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ امتناع و اصرار می کند همه اقلام امدادی حتی آب و غذا باید به گروه های شبه نظامی تحت فرمان آمریکا منتقل شوند. اوضاع انسانی در رقه که به دنبال بمباران گسترده آن به وسیله ائتلاف بین المللی عملا به شهر ارواح تبدیل شده است،‌ نیز نامناسب است.»

کوناشنکوف تاکید کرد: «شهروندان رقه پس از آزادی این شهر از چنگال تروریست ها از احتمال دریافت کمک های بشردوستانه از سازمان های بین المللی محروم شدند که علت آن عدم تمایل آمریکا به پذیرش کمک رسانی مقامات سوریه و سازمان های بین المللی به مردم این شهر بود. این درحالی است که آمریکا و متحدانش در ائتلاف هیچ کمکی به ساکنان رقه نکرده اند.»

به گفته کوناشنکوف وضع در حلب، غوطه شرقی و دیرالزور نیز به همین شکل است و مردم برای بقا و گذران زندگی به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

کوناشنکوف گفت پس از آزادسازی این مناطق از کنترل تروریست ها، مقادیر فراوانی کمک های بشردوستانه در انبارهای شبه نظامیان کشف شد در حالی که شهروندان سوریه از گرسنگی و بیماری تلف می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار