فرمانده انتظامی شهرستان همدان از دستگیری پنج تن از جویندگان میراث تاریخی که با حفر زمین منزل مسکونی اشیای تاریخی به قدمت 700 سال را کشف کرده بودند خبر داد.

دستگیری سارقان  اشیای تاریخی 700 ساله در همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سرهنگ پژمان قویمی فرمانده انتظامی شهرستان همدان با بیان اینکه این سارقان در یک منزل مسکونی واقع در روستای 'توییجین' مشغول حفاری برای پیداکردن عتیقه و آثار تاریخی بودند، گفت: ماموران با شناسایی منزل مسکونی، به صورت نامحسوس رفت و آمد ساکنان این منزل را زیر نظر قرار دادند.

وی ادامه داد: پس از اطمینان از صحت موضوع با دریافت مجوز قضایی، ماموران وارد منزل شده و در بازرسی از آن 11 قطعه تخت سنگ منقوش به نقش های دوران اسلامی و هفت قطعه ظروف سفالی شکسته را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان اظهار کرد: پنج تن از متهمان در این عملیات دستگیر و به مقر کلانتری 17 مریانج منتقل شدند.

سرهنگ قویمی گفت: با حضور کارشناسان میراث فرهنگی اصالت آثار تاریخی کشف شده تائید و در ارزیابی اولیه قدمت این آثار 700 سال تخمین زده شد.

دهم فروردین ماه امسال نیز در 2 عملیات جداگانه 17 قلم اشیای تاریخی نظیر لوح سفالی، مجسمه پیکره انسانی، مجسمه شیرکوهی، گلدان مسی و آجر لعابدار با قدمت هزاره اول قبل از میلاد، سلجوقی و ایلخانی از سارقان در نهاوند و رزن کشف شد.

انتهای پیام/ص.ف

دستگیری سارقان میراث فرهنگی در همدان

برچسب ها: سرقت ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۹:۱۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
اعدام کنید همشونو از دم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید سارقان را مجازات کنند